گزارش ویژه: بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان

حمایت۱۰۷۰ میلیاردی بانک کشاورزی از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جهان در دریا

حمایت1070 میلیاردی بانک کشاورزی از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جهان در دریا
کدخبر : 536947

اراضی ساحلی صیدگاه چپکرود روستای گلدشت در شهرستان جویبار استان مازندران، جایگاه بزرگ ترین طرح تولید و پروش ماهیان خاویاری با آب دریا است که با استفاده از تسهیلات 1070 میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و بستر مناسبی در دستیابی به تولید انبوه خاویار و تامین گوشت ماهیان خاویاری ایجاد و نقش مهمی در توسعه پایدارو رونق اقتصادی این منطقه ایفا کرده است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، طرح عظیم پرورش ماهیان خاویاری جویبارکه در مقیاس جهانی بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در دریا لقب گرفته است، با گردش ۵ هزار لیتر بر ثانیه آب از دریا ، ظرفیت تولید سالانه ۳۰ تن خاویار و ۲۰۰۰  تن گوشت ماهیان خاویاری را دارد و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

اسحاق اسلامی، مجری این طرح  درباره مزایای پروژه پرورش ماهیان خاویاری قره برون می گوید: طرح بزرگ تولید و پرورش ماهیان خاویاری قره برون با حمایت بانک کشاورزی در زمینی به مساحت پنج هکتار با ۹۶ استخر به مساحت حدود ۳.۸ هکتار احداث شده و در مجاورت آن نیز محل دپو و فرآوری ماهی و پایانه صادرات ماهیان خاویاری طراحی شده که در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت قره برون افزود:با راه اندازی و فعال شدن پایانه صادراتی ماهیان خاویاری ، بستر مناسبی  برای فرآوری و نگهداری ۱۰۰ تن خاویار، ۵۰۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری ، ۱۵۰۰۰ تن گوشت ماهیان سردآبی و ۱۰۰ هزار تخته چرم و مخلفات ماهی با اشتغال  بیش از ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

این گزارش می افزاید : تولید خاویار  دستاوردی عظیم در بخش دریایی و یک محصول استراتژیک و ارزآور محسوب می‌شود و در حال حاضر دراستان مازندران ۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: