بانک کشاورزی حامی تولید و کار آفرینان

حمایت ۲۵۰ میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری ۳۰۰۰ راسی در استان آذربایجان شرقی

حمایت 250 میلیاردی بانک کشاورزی از راه اندازی گاوداری شیری 3000 راسی در استان آذربایجان شرقی
کدخبر : 537842

تبریز یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی ، صنعتی (صنایع غذایی و صنایع تولید نوشیدنی ، صنایع هنری ، صنایع دستی ، صنایع چرم ،کیف و کفش )ایران است.این شهر به دلیل قرارگرفتن بر سر چهارراه جاده ابریشم و گذر روزانه هزاران کاروان از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی ، رونق بسیار خوبی دارد. روستای ساترلو دربخش خسروشاه تبریز یکی از هزاران روستایی است که یکی از بزرگ ترین طرح های تولیدی کشور را در خود جای داده است. شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذر نگین ، بزرگ ترین طرح گاوداری شیری در استان آذربایجان شرقی با حمایت250 میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای 96 نفربه صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و تحول عظیمی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه و نیز سیر صعودی میزان تولیدات داخلی به وجود آورده است.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این مجتمع بزرگ تولیدی شامل گاوداری تمام صنعتی شیری به ظرفیت۳۰۰۰ راس در زمینی به مساحت ۴۸هکتار احداث شده است.

 

 براساس این گزارش مستحدثات  این طرح   به مساحتی بیش از ۹۰۰۰۰ متر مربع شامل سیلوها وانبارهای علوفه،جایگاه پرورش تلیسه،دام های شیری ودام خشک ومحل شیردوشی،آزمایشگاه،زایشگاه،گوساله های شیرخوار وبخش اداری است که ۱۲۶۳۰متر مربع ، مساحت فضای انبارها، اداری و خدماتی  و فضای سیلو  به آن اضافه می شود.

 

مهندس قاسمی مدیرعامل شرکت کشت وصنعت ودامپروری دشت آذر نگین با تاکید بر حمایت ۲۵۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این پروژه، اظهار داشت :این طرح با ظرفیت ۳۰۰۰ راس دام مولد  راه اندازی شده است که با ظرفیت کامل می تواند   ۳۰میلیون لیتر شیر در سال تولید کند.

 

مهندس قاسمی  با اشاره به اینکه تولید شیر خام مهم ترین مرحله تولید و فرآوری محصولات لبنی است گفت : این دامداری از مدرن ترین دامداری های کشور است و به منظور افزایش رفاه و سلامت دام ها و همچنین افزایش کیفیت و کمیت شیر تولیدی، از سیستم فری استال  استفاده شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: