با امضای تفاهمنامه بین دو شرکت وابسته صورت می‌گیرد:

حرکت در جهت تکمیل زنجیره ارزش فولاد در صندوق‌های بازنشستگی

حرکت در جهت تکمیل زنجیره ارزش فولاد در صندوق‌های بازنشستگی
کدخبر : 538481

تفاهمنامه همکاری بین دو شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد با هدف تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دو مجموعه و افزایش سودآوری برای بازنشستگان دو صندوق، به امضاء رسید.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این تفاهمنامه (سه شنبه) بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (وابسته به صندوق بازنشستگی فولاد) و شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس (وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری) توسط رضا فلاح مبارکه و سعید بزرگی، مدیران عامل دو شرکت، امضاء شد.

مشارکت در تامین خوراک گندله مورد نیاز کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

صندوق بازنشستگی کشوری

 

افتخاری: سودآوری بیشتر، منافع بازنشستگان هر دو صندوق را افزایش خواهد داد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم، امضای این تفاهمنامه را دارای دو جنبه مهم «همکاری در دستگاه‌های زیمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «تکمیل زنجیره ارزش فولاد» دانست و تاکید کرد: همدلی و همراهی در صندوق‌های بازنشستگی کشوری و بازنشستگی فولاد می‌تواند به انتقال دانش و تجربه بین دو طرف و رشد فعالیت‌ها در حوزه‌های بازنشستگی و حکمرانی شرکتی کمک کند.

دکتر اکبر افتخاری با اشاره به اینکه «بالاترین ارزش افزوده در حوزه فولاد زمانی اتفاق می‌افتد که زنجیره ارزش فولاد را داشته باشیم»، یادآور شد: این زنجیره، دارای هفت مرحله است که از استحصال سنگ آهن تا انتهای چرخه را در بر می‌گیرد و در بعضی مجموعه‌های فولادی کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت دو شرکت فولاد اکسین و صبا فولاد خلیج‌فارس در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این دو شرکت، در دو بخش مختلف زنجیره ارزش فولاد قرار دارند و در نتیجه، یا باید زنجیره ارزش را با سرمایه گذاری گسترده در مجموعه‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد کنیم و یا آنکه با سایر مجموعه‌هایی که آنها هم به دنبال تکمیل زنجیره خود هستند، مشارکت کنیم که طبعا، این راه دوم هزینه کمتر و ارزش افزوده بیشتری به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «در راستای استراتژی دوم، آمادگی داریم همکاری‌های مختلفی را با صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت‌های وابسته به آن تعریف کنیم»، افزود: از این طریق، هر دو طرف خواهند توانست زنجیره ارزش خود را تکمیل کنند و به‌نوعی، با همکاری هم می‌توانیم کیک بزرگتری بپزیم و سهم بیشتری برداریم.

وی با بیان اینکه «نتایج این سودآوری بیشتر، منافع بازنشستگان هر دو صندوق را افزایش خواهد داد»، گفت: پیشنهاد اولیه ما این بود که این همکاری‌ها در سطحی بالاتر تعریف شود و امروز هم، نباید در سطح این تفاهمنامه بمانیم؛ بلکه انتظار داریم در جهت ارتقای آن حرکت کنیم و سود بالاتری را برای بازنشستگان بوجود بیاوریم که این امر، هدف نهایی فعالیت هر دو صندوق و شرکت‌های وابسته به آنهاست.

 

مسرور: آماده تفاهم جامع برای طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل زنجیره ارزش هستیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: همکاری دو صندوق می‌تواند اتفاقات خوبی را ایجاد کند و به الگویی از همکاری برای سایر بخش‌های وزارت رفاه و مجموعه دولت تبدیل شود که این موضوع، همواره مورد تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بوده است.

رضا مسرور همچنین با استقبال از اعلام آمادگی افتخاری برای ارتقای سطح همکاری‌ها، از شرکت سرمایه‌گذاری فولاد خواست تا با شناسایی و تعریف موضوعات قابل همکاری مشترک با شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، این موارد را در جهت طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل زنجیره ارزش پیگیری کنند و در یک بازه زمانی مشخص، به یک تفاهمنامه جامع و کامل‌تر دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه «منافع نهایی این همکاری‌ها به بازنشستگان دو صندوق خواهد رسید»، یادآور شد: یکی از موضوعات اصلی در سنوات آتی، موضوع صندوق‌های بازنشستگی است و لازم است مسئولان صندوق‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها، اقدامات جدی برای افزایش سودآوری و تامین منابع موردنیاز را محقق سازند.

 

رکوردهای تولید در صبا فولاد خلیج‌فارس شکست

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مجموعه فولادی صندوق بازنشستگی کشوری، تنها تولیدکننده بریکت ایران و در سطح جهان شناخته‌شده است، اعلام کرد: از زمان استقرار تیم مدیریتی جدید شرکت در خردادماه امسال، میزان تولید ۳۵ / ۲ برابر شده است.

سعید بزرگی با بیان اینکه «تولید ماهانه شرکت با رشد ۱۰درصدی افزایش تولید به ۸۹۶هزار تن رسیده است»، اعلام کرد: در روز یکشنبه هفته جاری، شرکت، تولید روزانه ۳۴۸۰ تن را ثبت کرد که رکوردی در تاریخ فعالیت صبافولاد خلیج‌فارس محسوب می‌شود که با این روند، به تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهیم رسید.

وی همچنین اهمیت ویژه امضای تفاهمنامه با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را تامین گندله موردنیاز شرکت صبافولاد خلیج‌فارس دانست و تاکید کرد: ایجاد زنجیره ارزش فولاد درون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های وابسته به آن، هدیه‌ای ارزشمند برای بازنشستگان خواهد بود.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران هم با اشاره به سوابق همکاری مشترک این شرکت با شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، یکی از محورهای تفاهمنامه با شرکت صبافولاد خلیج‌فارس را در اختیار گذاشتن پهنه‌های اکتشافی در استان هرمزگان توسط این شرکت برای انجام کلیه مراحل اکتشاف و استخراج در محدوده‌های مذکور و فرآوری توسط سنگ آهن مرکزی ایران، ذکر کرد و گفت: در صورت آزادسازی این پهنه‌ها در بهمن‌ماه از سوی مسئولان استان هرمزگان، به‌زودی در این بخش فعالیت‌ها را آغاز می‌کنیم.

رضا فلاح مبارکه افزود: شرکت‌های فولادی و معدنی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و بازنشستگی فولاد می‌توانند در بخش‌های مختلف استخراج، دانه‌بندی و تولید فولاد همکاری داشته باشند که منافع نهایی این فعالیت‌ها برای رفاه حال بازنشستگان صرف خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: