وزیر اقتصاد اعلام کرد:

جلب ۴/۹ میلیارد دلار سرمایه خارجی در ده ماهه سال ١٣٩٩

جلب ۴/۹ میلیارد دلار سرمایه خارجی در ده ماهه سال ١٣٩٩
کدخبر : 539338

​وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان از جلب ۴/۹ میلیارد دلار سرمایه در ده ماهه امسال با توجه به تنگنای تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  شادا، دکتر فرهاد دژپسند، با بیان مطلب بالا افزود: در این شرایط تنگنا و فشار حداکثری در ده ماهه ابتدایی امسال توانستیم ۴/۹ میلیارد دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم در حالی که بسیاری از عوامل، مانع از هدایت سرمایه‌گذار خارجی به استان‌ها شده‌اند.

vazir9991112555

 

وی از بخش خصوصی توانمند به عنوان نیروهای موثر در کنار مدیران  یاد کرد که می‌توانند کاملا نقش جاذب سرمایه‌گذار را در استان ایفا کنند.

به عقیده وی سرمایه‌گذار باید دید تیزبین و عقاب‌گونه داشته باشد که فرصت‌ها را کشف و شریک خوب را جذب کند تا دریچه‌های جدید بازار را رصد کند.

دژپسند با اشاره به  ظرفیت «کشاورزی» استان گلستان و در عین حال بالا بودن میزان «نابرخورداری» آن، بر لزوم حمایت بیشتر از این استان تاکید کرد و گفت: وقتی به استان‌های کم‌برخوردار کمک کنیم تبعات آثار مثبت آن به تمام کشور بر می‌گردد.

وزیر اقتصاد از صنعت گردشگری در استان‌های شمالی به عنوان ورودی‌های اصلی کشور یاد کرد و افزود: تنها با درایت در مدیریت می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه قابلیت ها به فعل تبدیل نمی شود مگر اینکه دولت و بخش خصوصی دو بال اقتصاد باشند، افزود: اینکه می گویند در شمال کشور نمی توانیم صنعت را توسعه دهیم نظری کاملا مطرود است چرا که ما امروز صنعت پاک داریم، صنعت IT که در اقتصاد هوشمند حرف اول را می‌زند داریم.

وزیر اقتصاد افزود: با  اخذ تصمیم منطقی و کلی برای توسعه استان و تقسیم کار در کنار مدیران استانی، بر خود وظیفه می‌دانم، در راستای بهبود شرایط استان قدم بردارم، چرا که معتقدم با رسیدگی به استان‌های شمالی می‌توانیم وابستگی کشور را به خارج کم و حتی آن را اهرمی برای توسعه صادرات و حضور بادوام ایران در اقتصاد جهانی کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: