عضو هیات مدیره بانک کارآفرین:

ایجاد فضای رقابتی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

ایجاد فضای رقابتی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل
کدخبر : 539512

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب ایجاد فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید خواهد شد.

احمد بهاروندی عضو هیات عامل بانک کارآفرین در مراسم تشریح چگونگی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با بیان اینکه این طرح از پروژه های قدیمی است که سالها اجرایی نشده بود، گفت: اجرا نشدن این طرح موجب عدم رضایت شغلی، ثابت ماندن رده شغلی همکاران و حتی ریزش نیروهای تخصصی در برخی پست ها شده بود.

وی همچنین با اشاره به بار مالی  بیش از  ۱۵ میلیارد ریالی اجرای این طرح افزود: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در شعب شاهد آن بودیم ثابت ماندن رده شغلی همکاران بود که با اجرای این طرح به نوعی جبران مافات گذشته شده و همکاران شعب در رده بندی جدید با وجود عدم ارتقا رده شغلی افزایش حقوق قابل توجهی خواهند داشت.

بهاروندی تاکید کرد: عدم اجرای این طرح در سالهای گذشته موجب ایجاد حس تبعیض سازمانی، عدم رضایت شغلی و عدم ماندگاری نیروهای جذب شده جدید می شد، اما با اجرای این طرح فضای رقابتی برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی جدید روی خواهد داد.

وی در ادامه با بیان این که در طرح جدید بیشترین افزایش حقوق شامل کارکنانی است که به تازگی به مجموعه بانک پیوستند خاطر نشان کرد: یکی از محاسن این طرح، ارتباط مستقیم عملکرد فردی با دریافتی و گروه شغلی است که از ثابت حقوق متناسب با ثابت ماندن در رده شغلی همکاران جلوگیری می کند.

به گفته بهاروندی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موجب سیستماتیک شدن ارزیابی عملکرد و کم رنگ شدن احساس تبعیض خواهد شد. در این طرح مجموعه ای از داده ها همچون سنوات، مدرک تحصیلی ، ارزیابی عملکرد، آموزشها و ... موجب طبقه بندی شغلی و محاسبه حقوق و دستمزد خواهد شد.

همچنین سهراب صادقی مدیر سرمایه انسانی نیز در این باره تاکید کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جدای از افزایش حقوق سالانه مطابق با مصوبه وزارت کار است. در طرح قبلی افزایش حقوق متناسب با سنوات کاری بود اما در طرح جدید مجموعه ای از عوامل که بدان اشاره شد، حقوق و دستمزد را تعیین خواهد کرد.

 

روابط عمومی بانک کارآفرین

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: