تبلور اقتصاد مقاومتی در بانک پارسیان

توسعه و تعمیق اشتغال و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات پارسیان درتحقق اقتصاد مقاومتی

توسعه و تعمیق اشتغال و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات پارسیان درتحقق اقتصاد مقاومتی
کدخبر : 539783

​مدیر آینده پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان از عملکرد درخشان پارسیان در حوزه اقتصاد مقاومتی در هفتمین سال روز صدور دستور تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خبر داد.

دکتر مهدی فراهانی با اشاره به این نکته که ۲۹بهمن ماه سال روز ابلاغ دستور تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.، ادامه داد : در مدت هفت سالی که از ابلاغ دستور تاریخی می‌گذرد اقدامات قابل ملاحظه ای در سطح کلان به منظور فرهنگ‌سازی، تبیین چارچوب‌ها، ساختارها، راهبردها و سیاست‌های اجرایی از سوی کارشناسان و مسئولین صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه سیاست های پولی و مالی بانک پارسیان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است، افزود : آرامش و ثبات‌ بازار پول و ارز، رقابت سالم و شفاف شبکه بانکی، بهبود ترازنامه بانک‌ها با تخصیص مناسب منابع به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا، تقویت مولفه های حاکمیت شرکتی، مدیریت صحیح منابع و کنترل ریسک‌های عملیاتی از مولفه های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه بازار پولی و بانکی محسوب می شوند.

در این راستا بانک پارسیان نیز با هدف قرار دادن سر فصل هایی همچون حمایت از تولید ملی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، فاصله گرفتن از اقتصاد تک‌محصولی، توانمند نمودن بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط، حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده از فناوری‌های نوین، توجه به منابع بین نسلی و ارزآوری پروژه‌ها، کمک به تأمین امنیت غذا و دارو، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

فراهانی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بی نظیر بانک پارسیان، رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی در ۹ بخش استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است که به شرح ذیل است:

۱- توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد

۲- محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقاء عدالت اجتماعی

۳- کمک به تأمین امنیت غذا و دارو

۴- حمایت از تولید داخلی

۵- سرمایه‌گذاری و توسعه کارآفرینی

۶- توسعه صادرات

۷- حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط

۸- توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان

۹- ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از بخش های هدفگذاری شده این مجموعه به شمار می رود.

این مقام مسئول در بانک پارسیان افزود با اعتقاد راسخ بانک پارسیان بر تحقق اهداف «اقتصاد مقاومتی» و دستیابی به مولفه های «جهش تولید»،گفت : بانک پارسیان با مشارکت در تامین مالی پروژه های عظیم ملی، نقش بزرگی در مقاوم سازی اقتصاد و رشد و توسعه کشور داشته است.

فراهانی در ادامه افزود : مشارکت در طرح هایی همچون انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران، اکتشاف واستخراج نفت از میادین مشترک در جهت تکمیل فازهای پروژه پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری انتقال گاز، احداث پالایشگاه نفت و اکتشاف و استخراج نفت در میادین مشترک، تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس نشان می دهد که بانک پارسیان توجه ویژه ای به پیاده سازی رویکردهای اقتصاد مقاومتی داشته است.

حمایت از شرکت های دانش بنیان در سه حوزه زیرساخت نوآورانه، خدمات نوآورانه و مشارکت نوآورانه، تامین غذا و دارو، محرومیت زدایی و ارتقا عدالت اجتماعی و ... که منجر به ایجاد ۱۶۵ هزار فرصت شغلی معادل تقریبی ۵درصد اشتغال در سطح کشور شده است، نشان از توانمندی و حضور پررنگ مجموعه پارسیان در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه های استراتژیک دارد.

مدیر آینده پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان همچنین ابراز امیدواری کردکه با مشارکت جهادی مجموعه پارسیان در ادامه سال جاری که به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مزین به نام " جهش تولید " است، این کارنامه درخشان تر شود.

 

روابط عمومی بانک پارسیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: