اعتمادسنجی مشتریان موسسه اعتباری ملل بر اساس سپرده ها

اعتمادسنجی مشتریان موسسه اعتباری ملل بر اساس سپرده ها
کدخبر : 539990

​در سال‌های اخیر میزان اعتماد مردم را می توان بر اساس میزان سپرده های بانکی سنجید.

به گزارش شما و اقتصاد،   به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی هر وقت بانک ها سپرده بلندمدت بیشتری را جذب کنند یعنی اقتصاد وضع خوبی دارد و باید دید که کدام بانک در جذب منابع مردم موفق ترعمل کرده است.

 

بر اساس گزارش بهمن ماه موسسه ملل در سال جاری نسبت به سال قبل توانسته سپرده های بلند مدت بیشتری را جذب کرده و اعتماد مشتریان خود را جذب کند.

 

در بهمن ۹۸ از سپرده های بلند مدت مردم موسسه ملل هیچ سپرده ای را جذب نکرده بود و رقم اعلامی صفر بود، ولی در سال ۹۹ با جهشی چشمگیری رقم سپرده بلند مدت سالانه به رقم ۸۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال برای سپرده دوساله رسیده و نشان از آن دارد که مردم نزد موسسه ملل با اعتماد بالایی سرمایه گذاری کردند.

 

یکی دیگر از موضوعاتی که در موسسه ملل رخداده است افزایش نزدیک به سه برابری سپرده ها در سرفصل  پس انداز قرض الحسنه نزد موسسه اعتباری ملل بوده است.

 

بر اساس این گزارش، در بهمن ۹۸ میزان سپرده جذب شده در سرفصل قرض الحسنه حدود ۵ هزار میلیارد ریال بود اما در بهمن ۹۹ به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال رسید که جهشی معنادار در سنجش اعتماد مشتریان به این موسسه است چرا که سودی بابت قرض الحسنه به مشتریان اختصاص پیدا نکرده و ممکن است تنها از مزایای تسهیلات بهره ببرند که باز گویای بهبود وضع اقتصادی کشور و رعایت قوانین تسهیلات دهی موسسه است.

 

موسسه ملل در یازده ماهه منتهی به بهمن ۱۳۹۹ معادل ۳۴ هزار میلیارد ریال درامد از محل تسهیلات جذب کرده و در مقابل ۲۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نشان از تراز ۱۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریالی دارد.

 

گفتنی است که موسسه ملل در ۹ ماهه منتهی به اذر ۱۳۹۹ با افزایش ۵۱ درصدی مبلغ دو هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال سود خالص ساخته که با توجه به افزایش سهام ۶۵ درصدی ( از سرمایه شش هزار و ۶۰ میلیاردریالی در صورت مالی آذر ۹۸ به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال در صورت آذر ۹۹) که در صورت سود و زیان اعلام شده به هر سهمی ۲۳۴ ریال تخصیص یافته است.

 

 

منبع: بانکداری ایرانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: