مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد:

اهمیت صادرات غیر نفتی در برون رفت از فقر

اهمیت صادرات غیر نفتی در برون رفت از فقر
کدخبر : 540160

​مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اگزیم بانک ها با حمایت از توسعه، توانمند سازی زنجیره و تنوع بخشی پایه صادرات می توانند زمینه ساز افزایش صادرات غیرنفتی و به دنبال آن اشتغالزایی و رشد اقتصادی و برون رفت از فقر شوند.

دکتر علی صالح آبادی در همایش ملی" راهکارهای برون رفت از فقر اقتصادی" با تاکید بر اهمیت صادرات غیر نفتی در فقرزدایی که به همت دانشکده معارف و اقتصاد دانشگاه امام صادق برگزار شد، افزود: دستاوردهای اگزیم بانک های مطرح دنیا در اشتغالزایی، جهانی سازی شرکت ها، تقویت روابط بین کشورها به منظور تامین نیازهای متقابل و تحقق استراتژی های رشد مبتنی بر صادرات قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه رسالت بانک توسعه صادرات کمک به توسعه صادرات غیر نفتی، گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها وارائه خدمات و تسهیلات همه جانبه به صادرکنندگان است، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران در راستای کاهش فقر اقتصادی، خدمات دهی متوازن تمام شعب در مناطق محروم را در دستور کار قرارداده و با افزایش اختیارات شعب در این مناطق، دریافت خدمات و تسهیلات را برای صادرکنندگان فعال دراستان های کمتر برخوردار تسهیل کرده است.

صالح آبادی افزود: از دیگر اقدامات حمایتی بانک توسعه صادرات در مسیر کاهش فقر در کشور می توان از اعطای تسهیلات به شرکت های نوپا، دانش بنیان و فین تک ها و اعمال نرخ اشتغالزایی بخش های اقتصادی در پرتفوی اعتباری بانک نام برد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه تاکید کرد: ایجاد اشتغال مولد اصلی ترین راه مقابله با فقر است و باید سیاست های مناسب جهت سرعت بخشی به رشد اشتغال را در پیش گرفت و همچنین در ادامه نیز با حمایت از بخش های اقتصادی با نرخ اشتغالزایی بالا به خصوص بنگاه های صادرات محور به برون رفت جامعه از فقر اقتصادی کمک کرد.

صالح آبادی نوسانات نرخ ارز و انتظارات تورمی حاصل از آن را بر وضعیت فقر در کشور موثر دانست و اظهار داشت: مهاجرت های نامناسب، نبود نظام متناسب سازی مهارت های مورد نیاز بازار و ناتوانی در کسب حداقل استانداردهای زندگی در اثر کاهش نرخ دستمزدها نیز تاثیر مستقیمی بر فقر داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به "بیانیه گام دوم انقلاب در راستای کاهش فقر"، توصیه رهبری را در مورد استفاده از اقتصاد به عنوان ابزاری کاربردی برای نیل به اهداف جامعه اسلامی، را از مهمترین محورهای مقابله با فقر دانست و گفت: چالش بیرونی اقتصاد کشور، تحریم های بین المللی بوده و ضروری است به منظور مقابله و تاب آوری در برابر آن با توجه به ظرفیت های داخلی بر افزایش صادرات غیر نفتی متمرکز شویم.

وی ثبات در سیاست های اجرایی کشوررا ضروری خواند و اظهار داشت: عیوب ساختاری و ضعف های مدیریتی، چالش درونی اقتصاد ماست که باید رفع شوند.

به گفته صالح آبادی "تولید و توزیع عدالت محور"، "بودجه بندی متوازن و پرهیز از "اسراف" از مهمترین راهکارهای رفع موانع اقتصاد و پیش درآمد فقرزدایی است.

صالح آبادی با ذکر این مهم که اشتغالزایی یکی از اقدامات مهم در مسیر فقرزدایی است، گفت: به این منظور باید رفع موانع قانونی غیر ضروری در توسعه کسب و کارها در اولویت قرار داشته و در مسیر بهبود فضای کسب و کار و کاهش ریسک سرمایه گذاری گام برداشت.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: