عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

بانک پارسیان خود را متعهد به تولید می‌داند

بانک پارسیان خود را متعهد به تولید می‌داند
کدخبر : 540195

​عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بانک پارسیان خود را متعهد به تامین نقدینگی بخش تولید می‌داند، گفت: بدون شک اگر مشارکت این بانک در پروژه‌های اقتصادی نبود نه تنها درآمدهای ارزی کشور به شدت کاهش پیدا می‌کرد بلکه بخش زیادی از نیازمان به محصولات پالایشی و نفتی را باید از محل واردات تامین می‌کردیم.

«کرونا» و «تحریم» دو عاملی هستند که باعث شد فعالان اقتصادی نتوانند مانند سال‌‌های گذشته کارنامه خوبی داشته باشند. مراجع بین المللی آمارهای متفاوتی از کوچک شدن اقتصاد ایران و کاهش تولید ناخالص داخلی کشور اعلام کرده اند . با این وجود برخی از نمایندگان مجلس می‌گویند شاید اگر حمایت‌های بانکی نبود شرایط امروز بدتر هم بود . سید جواد حسینی کیا با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها در ماه‌های گذشته، گفت: همین تسهیلات توانست بسیاری از واحدهای تولیدی را سرپا نگه دارد. البته آمارهای اعلامی از طرف بانک مرکزی هم نشان می‌دهد که اولویت نظام بانکی در سال ویروسی اقتصاد ، تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بوده است . آنگونه که عبدالناصر همتی اعلام کرده بانک‌ها در ۹ ماهه امسال هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند که ۶۰ درصد آنها معادل ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بوده است.

 

البته تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها تنها نجات بخش تولید نبوده است . عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشارکت بانک پارسیان در تامین مالی طرح‌هایی همچون پالایشگاه سازی و برخی از فازهای پارس جنوبی ، گفت: بدون شک اگر این تامین مالی صورت نمی گرفت نه تنها درآمدهای ارزی کشور به شدت کاهش پیدا می‌کرد بلکه بخش زیادی از نیاز کشور به محصولات پالایشی باید از محل واردات تامین می‌شد.

حسینی کیا که یکی از راههای تحقق جهش تولید، را صادرات می‌داند ، گفت : نقش بانکها به ویژه بانک‌های خصوصی نیز در تحقق این هدف بسیار پررنگ بوده است . بدون شک دست یافتن به جهش تولید با حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی میسر می‌شود و بانک به عنوان نهادی تاثیرگذار ، بستر ساز این جهش می‌توانند باشند.

 

افزایش اشتغال به مدد نظام بانکی

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود دررابطه با نقش بانک‌ها در ایجاد اشتغال گفت: هرچه روند پیشروی طرح‌های صنعتی و معدنی سرعت بخشیده شود و واحدهای تولید در تامین سرمایه در گردش خود مشکل کمتری داشته باشند، بیکاری در جامعه کمتر شده و اشتغالزایی در کشور بیشتر می‌شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نگاهی به اقدامات صورت گرفته توسط بانک پارسیان نشان می‌دهد که این بانک خود را متعهد به تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی، جهش تولید و اشتغلزایی می‌داند .

این نماینده مردم با تاکید بر تامین مالی پروژه‌های اقتصادی توسط بانک‌ها گفت : آنچه در این شرایط باید انجام شود، کمک به افزایش تولید و بهبود اشتغال است.

 

عدالت اجتماعی بدون کمک نظام بانکی محقق نمی شود

حسینی کیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بانک پارسیان در طرح‌هایی همچون انتقال آب از دریای خلیج فارس و پرداخت تسهیلات و وامی‌های قرض الحسنه در مناطق محروم و دور افتاده گفت: مخاطبین و مشتریان بانکها امروز از بانک خود انتظار دارند مسیر حرکت اقتصادی خود را هم راستا با شرایط اجتماعی انتخاب کنند و گام‌هایی را هم در مسیر ایجاد عدالت اجتماعی بردارند .

او البته تاکید کرد بدون شک ایجاد عدالت اجتماعی و رونق تولید بدون کمک بانک‌ها امکان پذیر نیست اما سیاست بانک‌ها باید به گونه ای باشد که ضمن حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی و ایجاد عدالت اجتماعی ، سود سپرده‌های مردم در بانکها را نیز تضمین کند.

 

نسیم اقتصاد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: