بانک ملت باز هم داراترین شرکت کشور شناخته شد

بانک ملت باز هم داراترین شرکت کشور شناخته شد
کدخبر : 540312

بانک ملت موفق شد باز هم عنوان"داراترین شرکت کشور" را در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران به خود اختصاص دهد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک در بیست و سومین همایش ۱۰۰ شرکت برتر ایران که در آن از بین ۵۰۰ شرکت حاضر در این ماراتن، ۱۰۰ شرکت عنوان شرکت های برتر را به خود اختصاص دادند، در شاخص بیشترین دارایی، با داشتن ۴.۵۰۴ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال دارایی، عنوان نخست را در بین تمامی شرکت ها از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش، میزان دارایی بانک ملت در سال مالی ۹۷ هم، ۳.۴۵۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اعلام شده بود که در آن سال نیز بیشترین دارایی در بین شرکت های برتر ایران محسوب می شد.

در عین حال، بانک ملت در شاخص بالاترین رتبه فروش هم جایگاه ششم را با ۴۸۲ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال فروش به خود اختصاص داده و در بین بانک های کشور، در این زمینه حایز رتبه اول شده است.

در بخش بالاترین ارزش افزوده نیز بانک ملت روی پله چهارم ایستاده و ارزش افزوده ای معادل ۱۵۶ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال را در سال ۹۸ تولید کرده است.

بانک ملت همچنین در شاخص بالاترین اشتغالزایی، در بین شرکت های برتر کشور چهارم شده و در سال مورد گزارش، ۲۷ هزار و ۵۷۴ نفر در این بانک مشغول به کار بوده اند.

این رقم، بالاترین جایگاه را در زمینه اشتغالزایی در گروه بانکی به بانک ملت اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است، سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۷۷ با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و گروه‌های صنعتی در رشته‌های مختلف و گسترش رقابت در بین این بنگاه‌ها همچنین کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی برای برنامه‌ریزی بهتر، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

این رتبه‌بندی، ۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد و علاوه بر شاخص میزان فروش، ۳۲شاخص دیگر را هم در نظر دارد و با توجه به بانک محور بودن اقتصاد ایران، صنعت بانکداری یکی از گروه‌های اصلی در این ارزیابی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: