دکترعلی صالح آبادی تشریح کرد:

فین تک ها و تاب آوری اقتصاد ایران

فین تک ها و تاب آوری اقتصاد ایران
کدخبر : 540447

​مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر اینکه افزایش تاب آوری ضامن کاهش آسیب پذیری اقتصادی است، گفت: فین تک ها به عنوان ابزار کاربری برای ارتقا تاب آوری اقتصاد می توانند نقش موثری در افزایش چابک سازی دولت ایفا کنند.

دکتر علی صالح آبادی در نهمین کنفرانس مهندسی مالی ایران با موضوع "مهندسی مالی و تاب آوری در اقتصاد"، افزود: فین تک کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی را ایجاد می کند بنابراین با این ابزار رشد سریع تر کسب و کارهای کوچک و صرفه جویی در هزینه های مالی ممکن می شود.

وی افزود: شکستن محدودیت های جغرافیایی، توانایی در ارزیابی ریسک های احتمالی و کاهش هزینه استفاده همگانی از برنامه های فناورانه از دستاوردهای استفاده از فین تک است.

صالح آبادی با اشاره به اینکه نیاز به نوآوری در مدل کسب و کار صنعت مالی از مهمترین عوامل موثر در شکل گیری فین تک هاست، اظهار داشت: فین تک در اقتصاد با تکیه بر صنعت مالی باعث دگرگونی در حوزه سرمایه گذاری و دسترسی به منابع مالی، سیستم پرداخت پیشرفته، مدیریت روابط مشتری، صدور فاکتور به تمام کسب و کارها و انجام تراکنش های آنلاین از طریق موبایل یا تبلت با کارآمدی بالاتر می شوند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه دیجیتال سازی پول و ایجاد عرصه جدید در فرآیندهای مالی معلول حضور فین تک هاست، تصریح کرد: با کمک فین تک ها شرایط برای جریان نقدینگی آسان، مدیریت سرمایه کارآمدتر و جذب منابع مالی امن و پایدارتر فراهم می شود که برآیند این دگرگونی ها ارتقا تاب آوری اقتصادی است.

صالح آبادی گفت: بر اساس گزارش های بین المللی در حوزه صنعت بانکداری، شاهد تمایل روزافزون برای همکاری نزدیک میان شرکت های فین تک و بانک های سنتی هستیم و در حال حاضر ۹۱.۳ بانک ها و ۷۵.۳ درصد از شرکت های فین تک علاقه مندند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: صنعت بانکداری با برخورداری از شبکه گسترده، قدرت تامین مالی وهمچنین آشنایی با قوانین مالی با هم افزایی با فین تک ها می تواند به نهادینه سازی مدل های نوین کسب و کار و به کار گیری موثر و به موقع داده ها کمک کند.

صالح آبادی در این کنفرانس با تاکید بر اینکه فین تک ها پیشران اقتصاد دیجیتال هستند، پیشنهاد داد از ظرفیت فین تک ها در حوزه یکپارچه سازی بازار داخلی، توسعه زیرساخت های الکترونیکی؛ بهبود مقررات در جهت ایجاد فضای رقابتی و نیز کنترل هوشمند تورم استفاده شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار امیدواری کرد با ادامه روند پرسرعت استفاده از فین تک ها در کشور بتوانیم به ایجاد یکپارچه زیرساخت های داخلی کمک کرده و فرصت ها در اقتصاد جهان را مغتنم بشماریم.

 

روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: