پیام نوروزی رییس کل بانک مرکزی؛

ارز ورودی بانک مرکزی ۱۵ درصد کاهش یافت

ارز ورودی بانک مرکزی ۱۵ درصد کاهش یافت
کدخبر : 540769

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، سال ۹۹ را سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه خواند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در آخرین یادداشت اینستاگرامی خود در سال ۹۹ در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن سال نو را خدمت مردم عزیز و همه همکارانم در بانک مرکزی و مجموعه نظام بانکی کشور تبریک می‌گویم.

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتش آورده است: سالی که پشت سر گذاشتیم، در کنار تمامی سختی‌هایش به خاطر کرونا و فشاری که از ناحیه تحریم‌ها به مردم، خصوصاً طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه از نظر معیشتی وارد شد، سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه بود.

وی همچنین در این پیام نوشت: علی رغم کاهش دریافتی ارزی بانک مرکزی به رقمی در حد ۱۵ درصد میانگین ۲۰ سال گذشته و کاهش درآمد دولت از این ناحیه، به لطف خداوند و همت مسئولین و صادرات غیر نفت خام، نیازهای ضروری کشور تأمین شد و به اعتراف خود آمریکایی‌ها، فشار حداکثری شکست خورد؛ به طوری که شاهد خروج از رکود و بازگشت رشد مثبت اقتصاد در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ بودیم.

رئیس کل بانک مرکزی در آخرین یادداشت خود ابراز امیدواری کرد: سال ۱۴۰۰، سال ثبات بیشتر بازار، رشد بیشتر تولید ناخالص داخلی و سال کنترل بیشتر تورم در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: