اکبری تالارپشتی در گفتگوی اختصاصی با شماواقتصاد:

طرح محیا رویکرد ارزشمندی به واحدهای تولیدی دارد

طرح محیا رویکرد ارزشمندی به واحدهای تولیدی دارد
کدخبر : 541698

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح محیا را یک طرح خوب عنوان کرد و گفت این طرح رویکرد ارزشمندی به واحدهای تولیدی دارد.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شماواقتصاد درباره طرح محیا که توسط بانک صادرات روند اجرایی آن آغاز شده است، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان منتقد این موضوع هستند که بعضی از بانک‌ها واحد تولیدی آنها مصادره کرده است؛ بنابراین اگر این رویکرد در بانک‌ها وجود داشته باشد که اگر یک واحد تولیدی با مشکل مواجه باشد به آن کمک می‌کنیم تا روی پای خود بایستد حتی اگر بدهکار باشد به آن بدهکاری توجه نمی‌کند تا مشکلات واحد تولیدی حل و فصل شود.

 

اکبری تالار پشتی نماینده مجلس شما و اقتصاد

 

وی افزود: طرح محیا همه اجزا را نمی‌تواند پوشش دهد اما همین که یک بانک پیش‌قدم می‌شود و می‌گوید من باید کاری کنم تا یک واحد تولیدی علی‌رغم بدهی‌اش اصلاً تعطیل نشود و به تولید خود برسد، این رویکرد ارزشمند است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه ۴۰ درصد از تسهیلات باید به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص یابد و دولت باید پای کار بیاید ولی دولت ما غایب است. مثلاً دولت باید از بانک‌ها توضیح بخواهد که چه مشکلی دارند نمی‌توانند به واحد های تولیدی کمک کنند و دولت باید طبق این برنامه به بانک‌ها کمک کنند که بتوانند از واحدهای تولیدی حمایت به عمل آورند.

اکبری تالارپشتی بیان داشت: دولت باید در میدان باشد و بانک‌ها را پشتیبانی کند و به سرمایه‌گذار اطمینان دهد که دولت است اما متأسفانه چنین کاری را نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید: 

طرح «محیا»ی بانک صادرات ایران به حمایت از تولید آمد
راهکارهای «محیا» برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید

«محیا» زنجیره تولید را به رسمیت شناخت

واحدهای تولیدی راکد با «محیا» وارد چرخه تولید می‌شوند

«محیا» راهگشای بنگاه‌های کوچک و آسیب دیده

«محیا» حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب درباره تولید است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: