مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گزارش به رئیس جمهور عنوان کرد:

نقش‌آفرینی پروژه “پتروشیمی مسجدسلیمان” در شکوفایی اقتصاد صندوق بازنشستگی کشوری

نقش‌آفرینی پروژه “پتروشیمی مسجدسلیمان” در شکوفایی اقتصاد صندوق بازنشستگی کشوری
کدخبر : 542408

مجتمع عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان و طرح اوره آمونیاک این مجتمع صبح امروز (پنجشنبه) با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این آیین و در گزارشی از روند اجرای این پروژه مهم اقتصادی به رئیس جمهور، گفت: اجرای چنین پروژه هایی می تواند ضمن کمک به اقتصاد ملی، به اقتصاد صندوق بازنشستگی کشوری و کاهش وابستگی آن به دولت نقش مهمی ایفا کند.

وی اظهار داشت: ساخت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از طرح بزرگ و مهم اقتصادی در شمال خوزستان است که اشتغال مناسبی بیش از ۴هزار شغل در زمان اجرا ایجاد کرده و در زمان بهره برداری نیز ۱۵۰۰ شغل ایجاد می کند.

افتخاری تصریح کرد: این پروژه نخستین طرح بزرگی است که در شمال استان خوزستان به بهره برداری می رسد و ما امیدواریم با طرح های توسعه ای که در این مجتمع صنعتی پیش بینی شده است، بهره برداری بهتری از آن داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ابعاد فنی و اقتصادی این پروژه، گفت: با بهره برداری از این طرح، در نهایت ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۳ هزار تن اوره تولید خواهد شد که در کنار تولید برای داخل، در آینده نزدیک امکان صادرات محصولات آن نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه «برای ساخت این مجتمع ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است» اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری سالانه ایجاد می شود که ضمن اینکه در سطح ملی کمک می کند، به اقتصاد صندوق بازنشستگی کشوری نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

افتخاری، «وجود فناوری مناسب، فرآیند و روندهای استاندارد و مطلوب در زمان ساخت پروژه و همکاری مشترک بخش خصوصی، پیمانکار چینی و مهندسین توانمند داخلی را با وجود بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی» از جمله ویژگی های ارزشمند این طرح عنوان کرد.

او همچنین تصریح کرد: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری باید دائم در مسیر توسعه اقتصادی قرار گیرد، اجرای این پروژه و طرح ساخت نیروگاه سیکل ترکیببی اندیمشک۳ که روز گذشته (چهارشنبه) عملیات اجرایی آن آغاز شد، می تواند به اقتصاد صندوق کمک کرده تا وابستگی خود را به دولت کم کند.

وی یادآور شد: این پروژه عظیم پتروشیمی در دولت یازدهم آغاز شد و در دولت دوازدهم تمام شده که جا دارد از همه عوامل آن از جمله وزارت نفت، شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک صنعت و معدن، پیمانکار چینی، مسئولان محلی استان به ویژه استانداران که به همکاری بسیار نزدیک و خوب در سطح منطقه کمک کردند و به ویژه دست اندرکاران این کارخانه که نقش مهمی در اجرای آن با وجود شرایط آب و هوایی سخت داشتند، قدردانی و تشکر کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: