مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران پیش بینی کرد:

افزایش سقف تسهیلات حوزه دانش بنیان به بیش از ۴ هزارمیلیارد ریال

افزایش سقف تسهیلات حوزه دانش بنیان به بیش از 4 هزارمیلیارد ریال
کدخبر : 543799

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر برخورداری بانک از منابع پایدار در حوزه دانش بنیان، گفت: این بانک پس از عبور از سقف 4 هزار میلیارد ریالی تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال جاری، آماده است برای سال آتی افق بالاتری را برای اعطای تسهیلات به این شرکت ها به ویژه شرکت های صادرات محور در نظر گیرد.

به گزارش شما و اقتصاد  ، دکتر علی صالح آبادی در وبینار تخصصی این بانک تحت عنوان "توسعه عملکرد شعب در تامین مالی شرکت­های دانش بنیان"، افزود: بانک توسعه صادرات ایران در حال حاضر آماده است تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک را در اختیار مشتریان این بخش قرار دهد.

وی اظهار داشت: شرکت­های دانش بنیان با کسب رتبه اعتباری بالا از شرکت اعتبارسنجی می­توانند در حوزه وثائق تخفیف بیشتری را دریافت کنند.

صالح آبادی با اشاره به اینکه برنامه­ریزی جامع جذب شرکت­های دانش بنیان از سال­های قبل انجام شده، گفت: پیش از این با تعامل با صندوق ضمانت صادرات، پیش نویسی برای اعطای تسهیلات و خدمات به شرکت های دانش بنیان تهیه و به معاونت علمی و فناوری ارائه شد تا به هیات وزیران ارسال شود؛ امیدواریم نتیجه این مصوبه در دولت جدید مشخص شود.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در برنامه ریزی­های حوزه دانش بنیان، تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولات این حوزه طی سال­های اخیر، بانک توسعه صادرات ایران، وبینارهای تخصصی، برنامه­های آموزشی و خدمات مشاوره ای لازم را برای مشتریان تهیه کرده است.

صالح آبادی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات آمادگی دارد که به شرکت­های دانش بنیانی که آشنایی زیادی در خصوص صورت­های مالی ندارند، اصول و روش­های لازم برای قرارگرفتن در سطح استاندارد بانکی را آموزش دهد.

بیشتربخوانید:

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع شیمیایی توسط بانک توسعه صادرات ایران

 

در ادامه این نشست، نرگس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران نیز برلزوم افزایش سهم بانک توسعه صادرات ایران از تامین مالی شرکت­های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: باید برنامه­ای مدون شامل مشاوره تخصصی برای مشتریان دانش­بنیان طراحی کرد تا با حفظ صیانت از منابع بانک، فرایند اعطای تسهیلات به این شرکت ها روانسازی شود.

وی تصریح کرد: به نظر می­رسد بخش قابل توجهی از شرکت­های دانش بنیان، اطلاعات دقیقی از فرایند اعطای تسهیلات و خدمات بانکی ندارند؛ ضروری است در این زمینه برنامه­های آموزشی تخصصی برای مشتریان ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران در این وبینار تخصصی، روسای شعب بانک، چالش­ها و پیشنهادات خود را در زمینه جذب هر چه بیشتر شرکت­های دانش بنیان مطرح کردند.

 

 

منبع:روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از اگزیم نیوز


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: