• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • بانک
  • تخصیص 500 میلیارد ریال به پست بانک ایران از سوی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش آب ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال به پست بانک ایران از سوی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش آب ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست

تخصیص 500 میلیارد ریال به پست بانک ایران از سوی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش آب ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست
کدخبر : 543985

​با امضای قرار داد همکاری پست بانک ایران با صندوق توسعه ملی ، 500 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به طرح های بخش آ ب ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست واقع در مناطق برخوردار به این بانک تخصیص پیدا کرد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  روابط عمومی پست بانک ایران:مطابق قرار داد امضا شده تسهیلات مذکور به فعالیتهای دارای توجیه فنی و اقتصادی در بخش های خصوصی ، تعاونی و بنگاههای اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی بخش صنعت و معدن (به استثنای بخش ساخت مسکن) واقع در مناطق برخوردار اعطا از سوی پست بانک ایران پرداخت خواهد شد.

این گزارش می افزاید:نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان ۱۴ درصد بوده و دوره مشارکت حداکثر ۱۲ ماه و دوره بازپرداخت و تنفس حداکثر ۶۰ ماه می باشد.

گزارش فوق حاکی است:فعالیتهای واجد الویت و قابل قبول برای اعطا تسهیلات شامل: احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای ، طرح ها و فعالیتهای زیر بخش شیلات :پرورش ماهیان دریایی در قفس ، گرم آبی ، سرد آبی ، خاویاری ، میگو و تجهیزات صیادی ، خدمات مکانیزه کشاورزی ، طرح های نوسازی واحدهای دام و طیور و آبزیان که در زنجیره تولید قرار دارند، کشت گیاهان دارویی و طرح ها و فعالیتهای اصلاح ، نوسازی ، جایگزینی و احداث باغات به ویژه نخلیات و مرکبات می شود.

بنابر این گزارش : سهم آورده متقاضی در طرح های بخش آب و کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و طرح های بخش تعاونی حداقل معادل حداقل معادل ۲۰ درصد کل هزینه و برای بنگاههای اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیر دولتی حداقل معادل ۳۵ درصد کل هزینه طرح بوده و در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی ، ۵ واحد درصد کمتر از از نرخ های مورد اشاره خواهد بود.

شایان ذکر است :کلیه متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره گیری از تسهیلات مذکور به شعب پست بانک ایران در سراسر کشور مراجعه نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: