در ادامه طرح توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت اجرایی شد:

ارائه ۴خدمت دیگر صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت

ارائه ۴خدمت دیگر صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت
کدخبر : 544546

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه ۴خدمت دیگر این صندوق در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حمیدرضا رضوانی  با بیان اینکه ارائه خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت در ۳فاز برنامه ریزی شده است، گفت: در مرحله اول تا پایان سال ۱۳۹۹، ۵ خدمت شامل چاپ فیش حقوقی، چاپ حکم، صدورگواهی کسر از حقوق ، پاسخ به استعلامات وام ضروری و وام ازدواج و همچنین استعلام بازنشستگان خارج از کشور در دفاتر پیشخوان دولت به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری قابل ارائه شد.

 

rezvani

وی در مرحله دوم که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است به افزودن ۴خدمت دیگر اشاره کرد و گفت: هم اکنون خرید بیمه نامه شخص ثالث بیمه ملت، خرید خدمات امدادخودرو ویژه بازنشستگان، افزایش و کاهش افراد تحت تکفل بیمه تکمیلی درمان و صدور گواهی مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور قابل انجام است.

او با بیان اینکه خرید بیمه نامه شخص ثالث بیمه ملت به صورت آنلاین از طریق سایت با شرایط تخفیفی و تقسیطی هم امکان پذیر است، افزود: در تلاشیم تا همزمان با توسعه الکترونیکی هر خدمتی توسط بیمه ملت، انجام آن را ازطریق دفاتر پیشخوان امکان پذیر سازیم.

رضوانی با اشاره به اینکه لیست دفاتر پیشخوان دولت در سایت sabasrm.ir در بخش «ارتباط با ذینفعان» و همین طور در اپلیکیشن صبااَپ قرار داده شده است، گفت: ذینفعان می توانند با مراجعه به این سایت، از نشانی نزدیک ترین دفاتر به محل زندگی شان مطلع شوند.

اجرای مرحله سوم تا پایان تابستان ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود به فاز سوم توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: مرحله سوم این طرح که در تابستان ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد، شامل جمع آوری و ارسال مدارک مربوط به هزینه های بیمه تکمیلی درمان آتیه سازان حافظ، خرید خدمات گردشگری با شرایط تخفیفی و تقسیطی، تکمیل فرم تعهد وراث برای وام ضروری، استعلام و ثبت نام بیمه عمر و حادثه بیمه ملت و احراز هویت و ارائه مدارک صدور یا ارائه کارت شناسایی بانکی عکس دار خواهد بود.

رضوانی درباره تکمیل فرم تعهد وراث برای وام ضروری توضیح داد: طبق قانون، اگر یکی از وراث بخواهد وام ضروری بگیرد، وراث دیگر باید با مراجعه به دفتر مدیریت استان، فرم تعهدی را تکمیل کنند. با واگذار شدن این خدمت به دفاتر پیشخوان، هرکسی می تواند به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت در محل سکونت خود مراجعه کند و از رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز استان ها جلوگیری می شود.

نرخ ها مصوب اند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی کشوری با ابراز اینکه هزینه های خدمات مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری در دفاتر پیشخوان دولت بر اساس تعرفه های تعیین شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، گفت: نرخ های مربوط به این خدمات مصوب است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اجرای مصوبات خود نظارت دارد.

همه خدمات برای همه بازنشستگان

وی هدف صندوق بازنشستگی کشوری از توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت را کاستن از نیاز ذینفعان برای مراجعه حضوری به دفاتر مدیریت های استانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، اگر بازنشسته ای به هر دلیلی نتواند خدمت مورد نظر خود را در سایت sabasrm یا اپلیکیشن صبااپ یا ازطریق تماس با 2500 دریافت کند، آن وقت می تواند به صورت حضوری به مدیریت های استان ها که در مراکز هر استان مستقر هستند مراجعه کند و این برای بسیاری از بازنشستگانی که در خارج از مرکز استان زندگی می کنند بسیار سخت و هزینه‌بر خواهد بود.

او ادامه داد: با واگذارکردن خدمات به دفاتر پیشخوان دولت، از میزان مراجعه به دفاتر ستادی و مدیریت های استانی کاسته می شود و امکان دسترسی به همه خدمات برای همه بازنشستگان در سراسرکشور فراهم خواهد شد.

رضوانی افزود: بازنشستگان محترم می توانند هرگونه مشکل، انتقاد و پیشنهادی در فرایند دریافت خدمات از دفاتر پیشخوان دولت را با شماره تلفن ۰۲۱۲۵۰۰ در میان بگذارند تا پس از ثبت و اعلام به دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی، همکاران ما آن را پیگیری نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: