مدیر عامل بانک سینا خبر داد:

کاهش نسبت مطالبات بانک سینا علیرغم جهش اعتباری در سال ۹۹

کاهش نسبت مطالبات بانک سینا علیرغم جهش اعتباری در سال 99
کدخبر : 544763

مدیرعامل بانک سینا در همایش کارشناسان حقوقی و مطالبات؛ از کاهش نسبت مطالبات در این بانک علیرغم ایجاد جهش اعتباری در سال 99 خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی، دکتر ایمانی با اشاره به میانگین نسبت مطالبات در مجموعه بانک های خصوصی گفت: بانک سینا با وجود جهش اعتباری در سال ۹۹ و ادامه مسیر در سال ۱۴۰۰ به نسبت خوبی در کاهش این بخش دست پیدا کرده که این امر ناشی از تلاش تمام همکاران حوزه حقوقی و وصول مطالبات در مجموعه صف و ستاد است.

 

Sina-Bank -Hamayesh-1 -500x250

وی با بیان آنکه در سال گذشته بالغ بر 259 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد، اظهار داشت: با این اقدام انتظار می رفت مطالبات بانک افزایش یابد و نسبت مانده مطالبات بانک از رقم 6.5 درصد در سال 98 با این حجم از پرداخت تسهیلات به رقم پیش بینی شده 8 درصد در سال 99 برسد، که نه تنها افزایشی را شاهد نبودیم بلکه این رقم به 4.5 درصد کاهش یافت که اتفاقی کم نظیر و قابل توجه در بانک سینا است.

دکتر ایمانی با تاکید بر این نکته که در بخش پیگیری و وصول مطالبات بحث دعاوی و حقوقی می بایست آخرین مرحله باشد، افزود: همکاران در تعامل با بدهکاران و پرونده های مطالباتی نهایت سعی خود را بر مذاکره و گفتگو بر اساس ضوابط و دستورالعملها متمرکز سازند و بحث دعاوی را به مراحل نهایی موکول کنند تا شاهد ایجاد کمترین نارضایتی در بین این دسته از مشتریان باشیم.

وی از دیگر موفقیت های بانک سینا در مجموعه حقوقی و وصول مطالبات را وصول پرونده های کلان برشمرد و خاطرنشان کرد: از جمله چالش های عمده بانک ها، موضوع پرونده های مطالباتی کلان است که به لحاظ شرایط اقتصادی به بانکها تحمیل شده که خوشبختانه عملکرد خوب همکاران بانک سینا در این بخش، کارنامه ای مطلوب را به همراه داشته است.

 

hoghoghi2

وی با تاکید بر آنکه بانک سینا یکی از شفاف ترین و ارزشمندترین بانک ها به لحاظ ماموریت و اهداف در شبکه بانکی است، اظهار داشت: عمده رویکرد این بانک در سال 99، بر چند محور اساسی شامل مدیریت و کنترل مطالبات معوق، کنترل نرخ بهای تمام شده پول، بهینه سازی منابع و مصارف، کاهش شعب زیان ده و افزایش شعب سودده و فروش اموال مازاد بود که با توجه به برنامه تدوین شده، عملکرد مناسب و قابل قبولی را شاهد بودیم.

مدیرعامل بانک سینا ضمن قدردانی از اعضای هیات مدیره ناظر بر معاونت حقوقی و مطالبات و مسئولان و کارکنان این معاونت، ابراز امیدواری کرد در ادامه راه سال 1400 نیز با همدلی و همراهی همکاران، به شرایط مطلوب و ایده آلی که مد نظر بانک است در تمامی حوزه ها بویژه حوزه حقوقی و مطالبات دست یابیم.

گفتنی است در این همایش دو روزه که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عملکرد مناطق و شعب در حوزه حقوقی و وصول مطالبات بررسی و واحدهای حقوقی برتر سال 99 مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین کارگاه های آموزشی متعددی در خصوص فرایند دادرسی، دستورالعمل امهال و قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، سامانه های جدید قوه قضائیه، مسائل قانون جدید صدور چک و موارد مشابه با حضور اساتید برجسته، وکلای دادگستری و قضات برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: