به همت شرکت پرداخت الکترونیک سداد:

دستیابی ایران به فناوری نوین ۵G

دستیابی ایران به فناوری نوین  5G
کدخبر : 545744

شرکت پرداخت الکترونیک سداد توانست با بومی سازی فناوری نوین 5G ایران را در جمع دو کشور دارنده این تکنولوژی قرار دهد.

به گزارش الهه سی ستار خبرنگار شما و اقتصاد دکتر محسن علیپور، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ضمن حضور در نشست خبری و معرفی فناوری جدید این شرکت، با اشاره به نقش جوانان و شرکت های دانش بنیان در پیشرفت طرح های نوین مخابراتی و ارتباطی گفت: امروز به معرفی محصولی خواهیم پرداخت که منجر به شکوفایی در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور است. در ابتدای این نشست جا دارد از مدیر عامل بانک ملی ایران تقدیر و تشکر کنم که در حوزه توسعه صنعت مخابرات و ارتباطات دغدغه جدی داشتند و از روزی که مقرر شد تا در این مجموعه به فعالیت بپردازیم تاکید داشتند در حوزه فناوری های نوین به مجموعه های دانش بنیان و جوانانی که در این حوزه کار می‌کنند اعتماد کرده تا اثر تحریم های کشورهای آمریکایی و دول غربی را  خنثی کنیم.

وی افزود: صنعت مخابرات در دنیا منحصر به کشورهای خاصی همچون آمریکا و چین شده است از این رو در حوزه نسل‌های جدید تکنولوژی های مخابرات و اینترنت  یک تیمی از جوانان نخبه که سالیان سال کار کرده بودند شناسایی و در نهایت منجر به طراحی پلت فرمی برای بومی سازی خدمات ۵Gدر کشور شد.

علیپور تصریح کرد: امروز مفتخر به اعلام خبر بومی سازی تکنولوژی ۵G و انتقال دانش فنی آن در حوزه اینترنت مخابرات هستیم همانطور که مستحضر هستید فناوری ۴G در کشور موجود است که کر تکنولوژی آن از خارج از کشور همچون چین خریداری شده است بر این اساس ضمن خروج ارز از کشور و هزینه های هنگفت، دانش این تکنولوژی در اختیار کشور ما نبود اما اکنون توانستیم به همت جوانان کشور، فناوری ۵G را طراحی  و  دانش آن را منحصر به خودکنیم. جالب است بدانید بسیاری از اپراتورهای کشور برای ارتقای فناوری ۴G به ۵G به مدت یک سال با شرکت‌های خارجی مذاکره می‌کنند اما به دلیل تحریم‌ها این اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد  افزود: از این پس شرکت  پرداخت الکترونیک سداد مفتخر است تا کرتکنولوژی  ۵G را در اختیار اپراتورهای داخلی و همچنین اپراتورهای خارجی قرار دارد چراکه  ایران با در اختیار داشتن این دانش فنی می‌تواند آن را در اختیار سایر کشورهای جهان قرار دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید صنعت ارتباطات در اختیار معدود کشورهای خاصی از جهان قرار دارد  و اکنون برای نخستین بار این انحصار شکسته شد و  با توجه به اینکه در این پروژه شاهد حضور شرکتهای خارجی نبودیم از لحاظ امنیت شبکه قابل اطمینان است تا اطلاعات مشترکان در اختیار بیگانگان قرار نگیرد.

شایان ذکر است؛ شرکت پرداخت الکترونیک سداد اقدامات جدی در خصوص بومی سازی تکنولوژی ۵G نسل پنجم اینترنت در ایران که تنها در انحصار دو کشور آمریکا و چین قرار دارد، انجام داده است. با راه اندازی و بومی سازی این پروژه عظیم و تحول آفرین، نام ایران جزو  ۳ کشوری قرار خواهد گرفت که توان اجرای فناوری نوین  ۵Gدر دنیا را خواهد داشت.

با اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته، شرکت پرداخت الکترونیک سداد به زودی و به صورت رسمی این تکنولوژی را به مصرف کنندگان از جمله اپراتورهای تلفن همراه، عرضه کنندگان اینترنت و سایر مجموعه هایی که به آن نیاز دارند، عرضه خواهد کرد و این بار کُرتکنولوژی را برخلاف سنوات قبلی که جزو خریداران آن بودیم به عنوان فروشنده و عرضه کننده در اختیار سایر کشورها قرار خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: