بانک ایران زمین/

مهر «بانک ایران زمین» در مهر ۱۴۰۰ با بهره برداری از دو مدرسه در استان خوزستان

مهر «بانک ایران زمین» در مهر ۱۴۰۰ با بهره برداری از دو مدرسه در استان خوزستان
کدخبر : 546743

بانک ایران زمین به عنوان یکی از موسسات پیشرو در پیشبرد مسئولیت های اجتماعی، اقدامات موثری را در محورهای مختلف از جمله حمایتگـری و فعالیتهای بشردوستانه و محیط زیست صورت داده و با توجه به اهمیت بحث آموزش و جایگاه ویژه فراهم سازی زیرساخت های آموزشی در توسعه یافتگی کشورها، این مهم را به عنوان مسئولیت اجتماعی لحاظ کرده است و در این زمینه اقدامات ویژه ای را صورت داده که مدرسه سازی در راس آن قرار گرفته است که نتیجه آن، بهره برداری از دو مدرسه در شهرستانهای شاوور و دارخوین استان خوزستان در مهر ۱۴۰۰ است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از رصد بورس:  توجه به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده‌ شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان این سرزمین است و وقتی افراد با آثار با برکت توسعه تعلیم و تربیت آشنا شوند، آن وقت می‌توان جامعه‌ای پویا داشت و شاهد فعالیت بیشتر نیکوکاران بود.

خیرین مدرسه ساز همانند ایثارگرانی هستند که در جنگ فرهنگی دشمنان با بخشش اموال خود به مقابله با تهاجم فرهنگی می‌پردازند،بهترین سرمایه گذاری برای ارتقاء سطح فرهنگی و علمی دانش آموزان، امر پسندیده مدرسه سازی است.

اهمیت و ضرورت مدرسه سازی در کشور طی سال های گذشته تا جایی بوده است که موسسات و بنیادهای خیریه بسیاری در کشور با همیاری و مشارکت هموطنان نیکوکار هم چنان در این زمینه به فعالیت می پردازند و امکان تحصیل را برای اقشار آسیب پذیر فراهم می آورند. در حقیقت، این اقدامات از ارزش بسیاری در کشور برخوردار است.

توسعه فضاهای پرورشی موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، کسب مهارت‌های زندگی، پاسخگویی به سوالات اساسی آنان و ارائه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند که نباید از آن غافل شویم.

ایران همانند سایر کشورها حدود ۲سال است که با بحران کرونا روبرو شده و این امر با تعطیلی بسیاری از مراکز از جمله مدارس همراه بوده است اما خوشبختانه با پیشرفت واکسیناسیون خبرهای خوشی درخصوص بازگشایی مدارس شنیده می شود و می توان امیدوار بود مدارس کشور همانند سال های گذشته با حضور دانش آموزان، مامنی امن برای کسب علم و دانش باشد.

در همین راستا بانک ایران زمین در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته است که مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله از جمله این اقدامات است.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از موسسات پیشرو در  پیشبرد مسئولیت های اجتماعی، اقدامات موثری را در محورهای مختلف از جمله حمایتگـری و فعالیتهای بشردوستانه و محیط زیست صورت داده و با توجه به اهمیت بحث آموزش و جایگاه ویژه فراهم سازی زیرساخت های آموزشی در توسعه یافتگی کشورها، این مهم را به عنوان مسئولیت اجتماعی لحاظ کرده است و در این زمینه اقدامات ویژه ای را صورت داده که مدرسه سازی در راس آن قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به تخریب گسترده مدارس مناطق زلزله زده، بانک ایران زمین با نگاه ویژه بر گسترش آموزش و پژوهش به خصوص در مناطق کم برخوردار، گامی بلند در مسیر مدرسه سازی برداشت و امروز نیز در همین راستا و در آستانه بازگشایی مدارس از اواخر آبان ماه، خبرهای خوشی را درخصوص مدرسه سازی این بانک می شنویم.

در همین رابطه بانک ایران زمین پس از وقوع حادثه دلخراش سیل در استان خوزستان، با تشکیل ستاد پشتیبانی جهت برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از سیل‌زدگان این استان، کمک‌های خود را در این مناطق آغاز کرد. از دیگر سو این بانک علاوه بر سایر کمک‌ها، مبالغی را هم جهت ساخت و بازسازی مدارس در استان‌های سیل زده اختصاص داد.

بانک ایران زمین کلنگ مدرسه فرزندان ایران زمین را در شهرستان شاوور استان خوزستان در آذرماه سال ۱۳۹۸ به زمین زد. ساخت دومین مدرسه فرزندان ایران زمین در شهرستان دارخوین استان خوزستان نیز در دیماه همان سال توسط این بانک آغاز شد.

ساخت این مدارس با هدف مشارکت در تحقق اهداف جهادی و خیرخواهانه و در راستای اجرای مصوبه هیات مدیره بانک با تخصیص بودجه از محل هزینه های تبلیغاتی، پروژه احداث مدارس در مناطق سیل زده استان های گلستان و خوزستان در دستور کار بانک قرار گرفته است.

لازم به توضیح است: مدارس احداث شده بانک ایران زمین در شهرستانهای شاوور و دارخوین استان خوزستان سرانجام در مهرماه سال۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و همچنین برای ۳۵۰ نفر از دانش آموزان این دو مدرسه، کیف و لوازم‌التحریر تهیه و در روز مراسم از طرف بانک به این عزیزان تقدیم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: