بانک ایران زمین/

بانک ایران زمین در مسیر تحولات بنیادی

بانک ایران زمین در مسیر تحولات بنیادی
کدخبر : 547046

بانک ایران زمین همواره به دلیل پتانسیل افزایش سرمایه سنگین مورد توجه بازار بوده است. این افزایش سرمایه سبب جذب بالای سپرده و منابع در بانک و افزایش تسهیلات دهی و خروج شرکت از زیان خواهد شد.

به گزارش شما و اقتصاد ، بانک ایران زمین همواره به دلیل پتانسیل افزایش سرمایه سنگین مورد توجه بازار بوده است امری که تحولات بنیادی را در این بانک رقم خواهد زد.

617e4798323b5

طبق آخرین صورت های مالی 6 ماهه سال مالی 1400 بانک زیان انباشته 17700 میلیاردی دارد. در مقابل در سایر سر فصل سایر دارایی ها 24400 میلیارد تومان دارایی دارد که از این طریق قادر به افزایش سرمایه است. 

همچنین بانک از طریق افزایش سرمایه از آورده به دلیل سرمایه 400 میلیاردی نیز می تواند افزایش سرمایه داشته باشد. بدین ترتیب حداقل سرمایه بانک به منظور خروج از ماده 141 تا 36000 میلیارد تومان  می تواند، افزایش سرمایه داشته باشد. 

روش بعدی فروش دارایی ها و کاهش زیان انباشته و سپس افزایش سرمایه می باشد، که ظاهر روش اول یعنی افزایش سرمایه ترکیبی از آورده و تجدید ارزیابی در دستور کار بانک قرار دارد. 

بانک طی شفاف سازی دارایی های ملکی خود را 122 ملک عنوان که ارزش بسیار بالایی دارد. همچنین حجم سرمایه گذاری در شرکت داتام نیز در سایر دارایی ها منعکس شده است بدین ترتیب بانک پتانسیل افزایش سرمایه را دارد. 

این افزایش سرمایه سبب جذب بالای سپرده و منابع در بانک و افزایش تسهیلات دهی و خروج شرکت از زیان خواهد شد

617e476dce073

بنابراین گزارش ، طی شفاف سازی صورت گرفته بانک مرجله اول افزایش سرمایه خود را به میزان 400 درصد از محل آورده و سلب حق تقدم سهام به منظور افزایش سرمایه از 400 میلیارد به 2000 میلیارد را اجرایی و در مراحل بعدی با افزایش سرمایه های بعدی در مسیر خروج از ماده 141 و همچنین تغییرات بنیادی در صورت های مالی خود قرار خواهد گرفت. 

 

 

منبع : بورس 24

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: