ایران زمین/

تقدیر از خدمات بانک ایران زمین در راستای تولید واکسن کرونای کوبرکت

تقدیر از خدمات بانک ایران زمین در راستای تولید واکسن کرونای کوبرکت
کدخبر : 547974

بانک ایران زمین در چارچوب پیشبرد رسالت های تعریف شده خود در حوزه مسئولیت اجتماعی درکنار سایر اقدامات پیشگیرانه، و با درنظر گرفتن اهمیت تولید واکسن و واکسیناسیون سراسری در رفع این بحران جهانی دست به کار شد و حمایت خود را از تولید واکسن در کشور اعلام کرد که نتیجه آن تقدیر از خدمات بانک ایران زمین در راستای تولید واکسن کرونای کوبرکت است.

به گزارش شما واقتصاد  به نقل از رصد بورس،  در عصری که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و سراسر جهان را به هراس انداخته است، هر روز هزاران مورد جدید ابتلا به این بیماری و صد‌ها مورد مرگ بر اثر این بیماری اعلام می‌شود.

بسیاری از شهر‌ها در همهٔ کشور‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند. پرواز‌ها و سفر‌های هوایی، رویداد‌های جهانی و همایش‌های سالانه و مراسم گوناگون لغو می‌شوند.

تاکنون چندین پیک کرونایی داشته‌ایم که به باور بسیاری از کارشناسان پیک ششم نیز آغاز شده است؛ از این رو با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری و حتی برداشتن گام‌به‌گام محدودیت‌ها را انتظار داشت.

واکسیناسیون زمانی می‌تواند موفق واقع شود که ٧٠درصد افراد جامعه واکسن زده باشند. وزیر بهداشت دولت سیزدهم قول سرعت‌گرفتن واکسیناسیون و واکسینه‌کردن تمام گروه‌های هدف تا ۲۲ بهمن ماه را داده است؛  در عین حال به گفته وزیر بهداشت با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری را انتظار داشت؛ هرچند که حدی از پروتکل‌های بهداشتی همچنان بعد از واکسیناسیون هم باید تداوم یابد.

 زمانی که امواج بحران کرونا در اواخر سال ۹۸ به کشور رسید کمتر کسی تصور می کرد که این بیماری بیشتر از سه تا  چهار ماه ادامه یابد اما حالا با گذشت حدود ۲سال از آغاز این بیماری در کشور بسیاری از مشاغل و کسب وکارها همچنان درگیر و بسیاری تعطیل شده اند از جمله مشاغل و کسب وکارهایی که در این بحران آسیب زیادی دیدند واحدهای صنفی وابسته به گردشگری هستند ، این موضوع نشان می دهد کرونا علاوه بر این که جان بسیاری از هموطنان مان را گرفته است نان بسیاری از صاحبان مشاغل را نیز آجر کرده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره یک خود بر ضرورت واکسیناسیون کرونا به منظور پیشگیری از این بیماری و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی تاکید کرد.

بنابر اعلام وبدا، در این اطلاعیه آمده است:« از آنجایی که واکسیناسیون از نظر فنی و علمی، راهکار اصلی و قطعی کنترل بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر مردم است لذا از مردم عزیز درخواست می کنیم که نسبت به واکسیناسیون خود علیه این ویروس منحوس و تشویق دیگران به این مهم  اقدام کرده؛ خود و اطرافیانشان را از این بیماری درامان دارند.

همچنین این اطلاعیه تزریق واکسن را یک مسئولیت مهم  اجتماعی معرفی کرده که تسریع در آن  کنترل و پیشگیری این بیماری را بسیار  اثر گذار کرده است.

اما  پس از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ اقتصاد جهان وارد رکود شد. روابط اجتماعی و محیط‌های کسب‌وکار محدود و معیشت بسیاری از مردم جهان با مشکل مواجه شد. در این میان و با نبود دارویی مؤثر علیه این بیماری، تولید واکسن یکی‌ از راه‌حل‌های مورد توجه دولت‌ها برای خروج از وضعیت بحرانی کنونی است. اما تولید واکسن هم توسط شرکت‌های بزرگ خارجی و هم شرکت‌های داخلی با چالش‌هایی همراه است که تزریق عمومی آن را در کوتاه‌مدت با ابهام مواجه می‌کند.

این در حالی است که برخی از نهادها و دستگاه ها در چارچوب پیشبرد رسالت های تعریف شده مسئولیت اجتماعی درکنار سایر اقدامات پیشگیرانه، و با درنظر گرفتن اهمیت تولید واکسن و واکسیناسیون سراسری در رفع این بحران جهانی دست به کار شدند و حمایت خود را از تولید واکسن در کشور اعلام کردند که بانک" ایران زمین" نمونه و مصداق بارز این مهم است.

بر اساس این گزارش؛ این امر به میزانی موثر واقع شد که شاهد تقدیر از خدمات بانک ایران زمین در راستای تولید واکسن کرونای کوبرکت بودیم.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه ای که با حضور ریاست هیات مدیره و مدیرعامل بانک ایران زمین برگزار شد از حمایت بانک ایران زمین که با ارائه دستگاه های ساخت واکسن در راه اندازی خط تولید واکسن کو برکت مشارکت کرده بود، تقدیر شد.

سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه با مدیر عامل بانک ایران زمین گفت: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود.

سید هاشمی با بیان این نکته که تجهیزاتی که بانک ایران زمین برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد، گفت: مطمئناً تصمیم مسئولین بانک ایران زمین در پیشبرد نتایج تولید واکسن و نجات جان هموطنان اثر گذار بوده است.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در همین راستا با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این بانک گفت: زمانیکه موضوع همکاری بانک در تحویل دستگاه های تولید واکسن به مجموعه برکت از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت تولید واکسن کرونا مطرح شد، تمامی اعضاء هیئت مدیره ضمن همراهی، تمام تلاش خود را جهت تسریع در تصمیم گیری به کار بردند.

وی افزود: در شرایط کنونی همه ارکان کشور باید تلاش کنند که مردم با کمترین مشکل از شرایط کنونی عبور کنیم.

لازم به توضیح است: با شیوع ویروس کرونا این بانک اقدام ارزنده ای را در همین راستا صورت داد به طوری که می توان ادعا کرد بانک ایران زمین کارنامه درخشانی را در عرصه مسئولیت های اجتماعی در دوران بحران کرونا از خود ارائه و به یادگار گذاشت.

بانک ایران زمین در راستای حمایت از نظام سلامت کشور و به‌منظور حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می‌کند اقدامات متعدد و مؤثری را در جهت مقابله با ویروس کرونا انجام داده است که می توان به مشارکت درراه اندازی مرکز تجمیعی واکسن کرونا در باغ‌موزه دفاع مقدس، افزایش خدمات بانکداری مجازی، ارائه دستگاه های ساخت واکسن در راه‌اندازی خط تولید واکسن کوبرکت، امهال تسهیلات صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و ... اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: