بانک ملی ایران/

دکتر فرزین استراتژی دوساله برای ارتقای عملکرد بانک ملی ایران را تبیین کرد

دکتر فرزین استراتژی دوساله برای ارتقای عملکرد بانک ملی ایران را تبیین کرد
کدخبر : 550551

دکتر محمد رضا فرزین در همایش سراسری عملکرد شعب بانک ملی ایران منتهی به آذر ماه 1400 به تبیین استراتژی دوساله این بانک پرداخت.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،مدیر عامل بانک در این همایش که اعضای هیات مدیره،هیات عامل و سایر مدیران بانک حضور داشتند، با قدردانی از کارکنان بانک ملی ایران برای اجرای طرح "تلاش ملی" گفت: همکاران صف و ستاد  تلاش گسترده ای کردند تا اهداف این طرح محقق شود.

 

17978_G_5

فرزین گفت:یکی از محورهای مهم استراتژی دو ساله بانک ملی ایران،پشتیبانی از کسب و کارهای مولد و اشتغالزا در کشور است.این کار باید بر اساس آمایش سرزمینی و مزیت های هر منطقه از کشور صورت گیرد.

وی اظهار داشت :دسترسی آحاد جامعه  به خدمات مالی ضروری است،بنابراین بانک ملی ایران وظیفه دارد تا  به تامین مالی مشاغل کوچک و به خصوص مشاغل خانگی بپردازد.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود:حوزه ارزی نقطه  قوت بانک ملی ایران است و باید تقویت شود.بانک ملی ایران به خاطر وجود  شبکه خارجی بسیار خوب و تعدد شعب ارزی  داخل کشور می تواند در  بخش ارزی، ارزش افزوده زیادی کسب کند.

 فرزین با اعلام مخالفت با تعطیلی شعب بانک در برخی نقاط کشور گفت:این بانک، ملی است و باید به همه آحاد کشور خدمات رسانی نماید.

وی افزود:وجود شعب در نقاط مختلف کشور،نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت است  و باید از این فرصت در راستای  ارتقای عملکرد بانک بهره برداری شود.

وی  با اشاره به  اهمیت تعالی سرمایه انسانی در بانک ملی ایران گفت:باید سامانه ای راه اندازی شود تا هر فردی که در مجموعه بانک ملی ایران احساس کرد توانایی دارد تا مدیر شعبه شود،تقاضای خود را در سامانه ثبت کند و از آن طریق مورد ارزیابی قرار گیرد.باید اجازه داده شود تا همه در بانک این احساس را داشته باشند که می توانند بر اساس شایستگی های حرفه ای شان ارتقا پیدا کنند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر افزایش نقش ادارات امور شعب بانک ملی ایران گفت:در راستای چابک سازی بانک باید از تمرکز تصمیم گیری در ستاد کاسته شود و اختیارات بیشتری به استان ها  تفویض شود.کاری که ستاد در این باره باید انجام دهد، پایش نتایج اختیاراتی است که به استان ها تفویض شده است.

فرزین با تاکید بر توسعه بانک کارگشایی گفت: بانک ملی ایران وظیفه مهمی در تامین مالی طبقات پایین جامعه دارد.در این راستا ضروری است تا با تغییر ساختار در بانک کارگشایی، این نقش حمایتی توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد:اعتبار سنجی مهمترین وظیفه یک بانک در پایش بهینه منابع است.بنابراین در راستای تقویت اعتبار سنجی در بانک ملی ایران،اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

 

برتری رتبه بانک در همه شاخص ها در یک ماهه گذشته

عباس شفیعی رییس هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی این بانک وجود نیروهای توانمند آن است، گفت: در ماه اخیر، رتبه بانک در تمامی شاخص ها از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده که مهم ترین علت آن توجه به جذب منابع ارزان قیمت است و باید این روند ادامه داشته باشد.

وی درباره تشکیل هیات امنای بیمارستان بانک نیز تاکید کرد: قرار نیست خللی در امر خدمت رسانی امور بیمارستان و خدمات درمانی کارکنان ایجاد شود و اصلاح ساختارها و یا تغییرات از طریق این هیات امنا صورت می گیرد.

بهبود وضعیت نقدینگی بانک با طرح «تلاش ملی»

ناصر شاهباز عضو هیات مدیره بانک هم در این همایش با اشاره به طرح «تلاش ملی» گفت: طرح تلاش ملی باید با جدیت ادامه یابد تا وضعیت نقدینگی بانک بیش از پیش بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تسهیلات دهی در بانک باید تداوم داشته و محل آن نیز از منابعی باشد که به دست می آید، اظهار کرد: حتی اگر رشد منابع، در سپرده های بلند مدت باشد، بهتر است این رشد، در قالب گواهی های سپرده رقم بخورد.

تشکیل شرکت اعتبارسنجی در بانک

سید فرید موسوی عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک هم از بازنگری اختیارات مدیران امور شعب استان ها در سیاست اعتباری سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: همچنین به منظور خدمت رسانی بهتر به مشتریان، طراحی محصولات اعتباری جدید را نیز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه نیاز داریم پوست اندازی در بخش اعتباری داشته باشیم و بسته های اعتباری جدید در حال طراحی هستند، تصریح کرد: متنوع سازی وثایق مشتریان، طراحی و توسعه صندوق های ضمانت و اعتباری و همچنین بازنگری و تدوین دستورالعمل ها در دستور قرار گرفته اند.

ضرورت مشارکت حداکثری شعب در طرح «تلاش ملی»

حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب بانک نیز با بیان اینکه در طرح تلاش ملی حمایت قاطع از واحدهای صف صورت گرفته و همسویی خوبی هم در ستاد داشتیم، اظهار کرد: امیدواریم در چند ماه باقی مانده سال، کارنامه خوبی را ارایه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ خانواده بانک باید در راستای تحقق اهداف عالیه باشد، خاطر نشان کرد: این امر  با همدلی و همراهی کارکنان صف و ستاد، بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های شعب، تعامل سازنده با مشتریان و تجهیز کارکنان به دانش روز بانکداری میسر خواهد شد.

نقش مهم واحدهای ستادی در تحقق اهداف استراتژیک بانک

فرهاد معقول عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک با تاکید بر اینکه تغییر و تحول بخش جدایی ناپذیر چرخه برنامه ریزی است، افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و توجه مدیر عامل بانک به برنامه ریزی راهبردی، سند برنامه ریزی بانک ارایه شد و برنامه ها و رویکردها نیز مورد تایید قرار گرفتند.

معقول ادامه داد: حسب دستور مدیران ارشد بانک مبنی بر بازنگری شاخص های ارزیابی عملکرد با مدنظر قرار دادن اولویت های کنونی، این شاخص ها درجهت رفع ناترازی منابع موجود مورد اصلاح قرار گرفته و به واحدها ابلاغ شد.

آخرین اقدامات بانک در حوزه منابع انسانی

حبیب اله رشید ارده عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک هم گفت: نیروی انسانی در بانک باید ماهر و توانمند باشند تا سازمان با ریل گذاری درست و صحیح در مسیر رشد و سودآوری حرکت کند.

وی با بیان اینکه طراحی سیستم جامع مدیریت منابع انسانی، طراحی مدل شایستگی مدیران و ایجاد کانون ارزیابی کارکنان از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش منابع انسانی است، اظهار کرد: ایجاد مخزن استعدادها، شایسته گزینی و شایسته پروری، توجه به حوزه غربالگری و سلامت کارکنان، امور رفاهی و معیشتی، بازسازی مراکز رفاهی، توجه به نیازسنجی های آموزشی، توجه به اولویت های ایثارگری و توجه به جبران خدمات کارکنان و اعطای پاداش ها از دیگر موارد حائز اهمیت برای مدیران ارشد بانک هستند.

استقرار سامانه جامع منابع انسانی تا پایان سال

در این مراسم، علی رضا ماهیار سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز با بیان اینکه سامانه جامع منابع انسانی در حال طراحی است و تا پایان سال استقرار می یابد، گفت: مکانیزه کردن و هوشمندسازی تبادل اطلاعات باید در قالب یک برنامه جامع دیده شود که بخشی از آن در قالب نئوبانک برای مشتریان جدید به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه باید به سمت مشتریان بزرگ پیش رویم و پنل های پرداخت را فعال کنیم، تاکید کرد: بیش از 36 درصد مشتریان فعال بازار سرمایه از حساب بانک ملی ایران استفاده می کنند که این یک فرصت و مزیت بزرگ برای بانک محسوب می شود.

پرسش و پاسخ و تبادل نظر از دیگر بخش های همایش مذکور بود.

در پایان این همایش نیز از عملکرد برتر ادارات امور شعب یزد، بوشهر و غرب تهران و همچنین حوزه های برتر غرب هرمزگان، شاهین شهر اصفهان و مرکزی قزوین تقدیر شد.

شعب فردوسی، اسکان و بورس به عنوان شعب مستقل برتر و شعب شهرک صنعتی طوس مشهد، اردبیل و کمیته امداد امام خمینی (ره) غرب تهران به عنوان شعب ممتاز برتر بانک معرفی و شعب برتر درجه یک تا پنج نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه پیشنهاد دهندگان برتر در حوزه نظام پیشنهادهای بانک هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

17978_G_2

17978_G_6

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: