نمایشگاه تراکنش ایران/

یک حضور و ۴ محصول خدمات انفورماتیک در تراکنش هفتم

یک حضور و 4 محصول خدمات انفورماتیک در تراکنش هفتم
کدخبر : 550601

با استفاده از این سرویس‌ها داده‌های موردنیاز برای اجرای فرآیند‌های چک دیجیتال مبادله می‌شود

به گزارش شما و اقتصاد ، فرامز خالقی مشاور مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و رییس هیات مدیره شرکت داده ورزی فرادیس با اشاره به حضور این شرکت در هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران در گفت و گو با فابانیوز اعلام کرد:شرکت خدمات انفورماتیک و مرکز آی‌فینک به عنوان حامیان جشنواره نوآوری و استارتاپی، در این نمایشگاه حضور دارد به طوری که نشست دهم از سلسله نشست‌های پیش از نمایشگاه با عنوان” کُربنکینگ جدید شرکت خدمات انفورماتیک” نیز به این شرکت اختصاص داشت.

 وی ادامه داد: این شرکت از چند محصول خود در تراکنش هفتم رونمایی خواهد کرد و این محصولات چک امن دیجیتال (چکاد)،  پرداخت لحظه‌ای (پل)، رمز پول ملی و خدمات رایانش ابری (ابر دراک) است.

خالقی با تاکید بر حمایت گروه خدمات انفورماتیک از برگزاری نشست‌های تخصصی گفت: در طول برپایی نمایشگاه این شرکت متولی یکی از نشست‌های تخصصی با عنوان “هوش مصنوعی در صنعت بانکی”  بوده و در نشست “امنیت پرداخت های غیر حضوری” نیز مشارکت خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه و با اشاره به محصولات معرفی شده در تراکنش هفتم افزود: چک امن دیجیتال (چکاد)، سامانه چک دیجیتالی است که سرویس‌های مورد نیاز برای پیاده‌سازی فرآیندهای چک دیجیتال را ارائه می‌دهد به طوری که با استفاده از این سرویس‌ها داده‌های موردنیاز برای اجرای فرآیند‌های چک دیجیتال مبادله می‌شود.

این فعال نظام پرداخت الکترونیک به سامانه‌ی پرداخت لحظه‌ای( پل) اشاره کرد و گفت: این سرویسی بین بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت‌های لحظه‌ای با حجم بالا را در هر ساعتی از شبانه روز فراهم می‌سازد.

وی یادآور شد: هدف اصلی سامانه پل، تراکنش پرداخت مبتنی بر حساب بوده که بر اساس نیازهای بازار و انتظارات کاربران، سامانه پل، ابزار انتقال اعتبار الکترونیکی داخلی جدیدی را معرفی می‌کند و ظرف چند ثانیه اجرا می‌شود.

خالقی با اشاره به ورود شرکت خدمات انفورماتیک به مباحثی همچون رمزارز گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۸ تحقیق بر روی رمزپول بانک مرکزی را با هدف بررسی چیستی، ویژگی‌ها و منافع احتمالی آن آغاز و با بررسی تجارب کشورهای دیگر، سعی کرده یک مدل مفهومی با در نظرگرفتن ویژگی‌های ایران ترسیم کند.

وی تاکید کرد:  این شرکت در ادامه به توسعه یک مدل اثبات مفهومی بر روی پلتفرم برنا اقدام کرد که با ارزیابی نتایج حاصله و استقبال بانک مرکزی ج.ا.ایران از این محصول تحقیقاتی، در یکسال اخیر فاز توسعه اکوسیستم رمزپول در سطح پایلوت  آغاز شد.

مشاور مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک یادآور شد: به همین منظور از بخش فنی یک شبکه بلاکچینی با ۴ عضو (node) شامل بانک مرکزی و سه بانک تجاری، توسعه داده شده‌ است که در آن، بانک مرکزی به‌عنوان ناشر، رمزپول را منتشر کرده و سپس آن را در اختیار بانک‌ها در لایه میانی قرار می دهد.

خالقی افزود:بانک‌ها که وظیفه ثبت نام کاربران نهایی، احراز هویت و فعال‌سازی کیف رمزپول برای آن‌ها را دارد، رمزپول را در بین کاربران توزیع خواهند کرد که البته فاز پایلوت این طرح در مرحله توسعه بوده و تاکنون هیچ رمزپولی بین کاربران توزیع نشده‌ است.

وی به یکی دیگر از خدمات و محصولات ارائه شده در هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و افزود: رایانش ابری مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه‌ای از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکربندی (مثل: شبکه‌ها، سرورها، فضای ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها) به نحوی که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت مستقیم فراهم‌ کننده سرویس، به سرعت فراهم و یا آزاد (رها) شود.

خالقی به برخی از امتیازات و ویژگی های رایانش ابری اشاره کرد و گفت:  با کمک سرویس‌های ابری، پیچیدگی‌های فنی از دید کاربر پنهان شده و استفاده از خدمات، آسان و ارایه سرویس چابک‌تر می‌شود. گستردگی سرویس‌های ارایه شده و رو به رشد در شرکت خدمات انفورماتیک و به طبع آن نیاز به تامین تجهیزات جدید در کنار  شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن و همچنین نیاز به کیفیت مطلوب سرویس‌های ارایه شده در کنار امنیت، تاب‌آوری و تحمل ‌پذیری بالای خطا،  نیاز به استفاده از رایانش ابری در شرکت خدمات انفورماتیک را برجسته‌ و دوچندان کرده که این اهم با مشارکت با یک شرکت دانش بنیان سطح یک( شرکت رایا ابر دراک پارس) انجام شده است که نتایج مطلوب و مقبول آن در آینده نه چندان دور، نمایان خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: