نمایشگاه تراکنش ایران/

ایران می تواند قطب فناوری بلاکچین باشد

ایران می تواند قطب فناوری بلاکچین باشد
کدخبر : 550823

رییس هیات مدیره خانه بلاکچین ایران با اشاره به توسعه اقتصاد بلاکچین در حوزه رمز ارز گفت: نیمی از مردم با آن آشنا هستند و به طوری که ایران می تواند قطب فناوری باشد

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  ستاد خبری تراکنش هفتم،  علی زنجانی رییس هیات مدیره خانه بلاکچین ایران در حاشیه هفتمین نمایشگاه تراکتش ایران هدف از  در شرکت این نمایشگاه را توجه به تراکنش در اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: به همین منظور اولین دستگاه ATM رمز ارز ها را  بومی ساز کرده که در معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری به ثبت رسیده است.

زنجانی ادامه داد: این دستگاه  قابلیت خرید و فروش کلیه رمز ارز ها را دارد که در مراکز خرید ، بانک ها و فرودگاه ها قرار گیرد.

رییس هیات مدیره خانه بلاکچین ایران با اشاره به استقبال بالا از نمایشگاه تراکنش ایران ، گفت: فناوری بلاکچن بستری مانند دات کام های قدیم  که ساختار غیر متمرکز دارد  که غیر قابل هک و نفوذ است و ضریب امنیتی بالای دارد که بانک ها می توانند از آن استفاده کنند .

وی تاکید کرد: با مصوبه صورت گرفته در مرکز آزاد دانشگاه پیام نور از ۱۲ بهمن ها  اولین دوره آموزشی رمز ارزها انجام می شود.

زنجانی ادامه داد:امروزه دشمنان جنگ خود را به صورت حملات موشکی انجام نمیده. بلکه با حملات سایبری آسیب های جدید به مراکز کشور ها خواهد رساند اما اگر مراکز حساس در بستر بلاکچین قرار گیرد غیر قابل نفوذ خواهد بود و امنیت را تضمین کند.

زنجانی اظهار داشت: ما در لبه تکنولوژی قرار داریم  و اگر در بحث قانون گذاری تکلیف مردم روشن شود اتفاقات خوبی برای مردم و دولت در جامعه جهانی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دنیا به سمت دنیای مجازی در حال حرکت است ، گفت: در فضای متابرس بلاکچین شکل گرفته و رویا های گذشته به واقعیت پیوسته است.

فناوری بلاکچن بستری مانند دات کام های قدیم  که ساختار غیر متمرکز دارد

زنجانی ادامه داد: فناوری بلاکچین از سال ۱۹۹۳ شکل گرفته  و امروزه  قدرت در دست افرادی است که داده های بیشتری دارند.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران با سخنرانی بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران و متخصصان و در قالب نشست ها و میزگردها، کارگاه های معرفی محصول، نشست های استارتاپی، دوره تخصصی بانکداری نوین و….. ۲۱ و ۲۲ دی ماه در هتل لاله و مرکز آفرینش های کانون برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بخش های نمایشگاهی، میزگردها و نشست ها، کارگاه های معرفی محصول، بانکداری نوین، جشنواره چهره های ماندگار، جشنواره نوآوری و استارت آپی، تبلیغات محیطی، گفت و گوی B۲B و B۲Gو … است ومدیران، متخصصان و کارشناسان صنعت مالی، بانکداری و فناوری‌های مالی در آن می توانند تبادل اندیشه و همفکری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: