بانک ایران زمین/

کسب و کار در نئوبانک ایران زمین

کسب و کار در نئوبانک ایران زمین
کدخبر : 551986

​بانک ایران زمین در ج.ا.ایران درردیف نخستین بانک هایی است که اقدام به ایجاد یک نئو بانک واقعی برای اراه خدمات نوین بانکی کرده است.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  اخبار پولی مالی، در بحبوحه همه گیری کرونا سرعت دیجیتالی شدن صنعت بانکداری از شذت بیشتری برخوردار شد. ارایه خدمات غیر حضوری، سرعت انتقال بالا، کاهش هزینه های خدمات بانکداری و … همه و هم باعث شدند تا گرایش مشتری ها به دریافت خدمات پولی و مالی که به طور سنتی در شعب بانکها انجام می گرفت به سوی اپلیکیشن های مالی در دنیای دیجیتال یا همان نئوبانک ها هدایت شود.

نئوبانک ها نخست توسط شرکت های کوچک طراحی اپلیکشن های پرداخت دارای مجوز ارایه خدمات ارایه شدند اما به سرعت بانک های سنتی با درک نیاز مشتری ها به افزایش سرعت خدمات دریافت خدمات و همچنین کاهش هزینه ها که به دلیل عدم نیاز به شعب فیریکی ایجاد می شد اقدام به بازطراحی سیستم های خود و ارایه نئو بانک های وابسته به خود کردند.

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نئوبانک در سرتاسر جهان وجود دارد که ده ها خدمت را به مشتری های خود در قالب اپلیکیشن های تهیه شده، ارایه می دهند. البته هنوز مشخص نیست که چنددرصد از این پروژه‌ها سودآور خواهند بود و چه تعداد سود پایداری خواهند داشت. با این حال گردش میلیارد ها دلار توسط این بانک ها نشان می دهد که نئوبانک ها از مرحله کودکی خارج شده اند و به سرعت در حال رشد هستند.

در مرحله جدید، نئوبانک ها از مرحله اثبات و پذیرش عبور کرده اند و وارد مرحله جدیدی شده اند که درآن باید بتوانند ضمن حفظ هزینه های پایین و یا رایگان، در شرایط رقابت شدید، به تولید درآمد پایداری دست پیدا کنند.

بانک ایران زمین در ج.ا.ایران درردیف نخستین بانک هایی است که اقدام به ایجاد یک نئو بانک واقعی برای اراه خدمات نوین بانکی کرده است.

-اما نئوبانک ایران زمین

نئو بانک ایران زمین با اپلیکیشنی تحت عنوان فراز یک بانک کاملا دیجیتالی است که شعبه فیزیکی ندارد و در فضای مجازی فعالیت می کند. کاربران می توانند عملیات مالی مشترک خود از انتقال پول تا مدیریت دارایی را از طریق اپلیکیشن موبایل یا وب سایت نئوبانک بانک ایران زمین انجام دهند. و از آنجا که این بانک دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی ج.ا.ایران است، دارای امکان ارایه خدمات مالی را بر خلاف اپلیکیشن های غیربانکی به صورت مستقل در اختیار دارد.

نئو بانک ایران زمین این امکان را برای بانک ایجاد می کند تا با کاهش هزینه, افزایش سرعت و تعریف خدمات نوین به ویژه برای نسل z که به سرعت در حال ورود به بازار کار هستند و به زودی سکاندار هدایت کشورخواهد شد، سهم بزرگتری از بازار بانکی را در اختیار بگیرد.

نکته این که حتی بزرگترین نئوبانک ها بر اساس مدل های سنتی بانکداری تعریف و سازماندهی نشده اند. به همین دلیل تفاوت رویکرد به کسب و کارها باعث ایجاد تفاوت‌های عملیاتی قابل‌توجهی بین این نهاد های نوین بانکی می شود. به طور مثال بانک ایران زمین درراستای تحقق نئوبانک اختصاصی خود و رویکرد ویژه به بازار کسب و کار اقدام به بهبود خدمات مکمل خود مانند خدمات گردشگری و خدمات بانکی، شبکه پرداخت و تقویت بانکداری دیجیتال مبتنی بر حوزه صنعت فعالیت کرده است که دراین راستا مشارکت با شرکت های حوزه فن آوری دیجیتال قابل توجه است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: