نهاد مردمی رسالت/

توسعه مشاغل خانگی با نهاد مردمی رسالت/حذف واسطه ها با سامانه ام بازار

توسعه مشاغل خانگی با نهاد مردمی رسالت/حذف واسطه ها با سامانه ام بازار
کدخبر : 553159

نهاد مردمی رسالت اقدام به تشکیل انجمن حامیان کارآفرینان اجتماعی با هدف توسعه مشاغل خانگی و مشاغل خرد کرده است.

به گزارش خبرنگار شما و اقتصاد؛ همزمان با برگزاری نشست خبری معرفی فعالیت های مردم نهاد رسالت با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمک به اقتصاد و معیشت مردم محمدحسین حسین زاده راهبر فعالیتهای نهاد مردمی رسالت با اشاره به اهم فعالیت های این نهاد در راستای توسعه فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی گفت: نهاد مردمی رسالت اقدام به تشکیل انجمن حامیان کارآفرینان اجتماعی، شرکت پردازش اطلاعات به عنوان مالک سامانه مرات، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت و پلتفرم فروش محصولات کسب و کارهای خرد با هدف و چشم انداز توسعه فرهنگ قرض الحسنه و کمک به کارآفرینی اجتماعی راه اندازی کرده است.

 

نشست خبری

وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های نهاد مردمی رسالت به عنوان یک الگوی بومی، ایرانی و اسلامی در توسعه کارآفرینی اجتماعی شناخته می‌شود تصریح کرد: این نهاد مانند نمونه های مشابه کشورهای غربی عمل نمی کند که صرفاً یک هلدینگ اقتصادی و اجتماعی باشد و از مسئولیت های اجتماعی سر باز زند بلکه بدون توقع از دولت و دریافت بودجه به عنوان یک تشکیلات خودگردان و خودکفا وارد میدان اقتصادی شده است.

 حسین زاده با اشاره به کارکرد کارآفرینی اجتماعی به عنوان یک الگوی اسلامی در راستای کمک به اقتصاد و معیشت جامعه گفت: کارآفرینی اجتماعی فرآیند شرعی و آسان است که می تواند نقش بسزایی در توسعه اشتغال، کسب و کارهای کوچک و خانگی داشته باشد و از قبل آن مردم با عزت نفس روی پای خود ایستاده و بدون آنکه صرفاً به دنبال کار خیریه باشیم افراد در این موسسه توانمند شده تا بتوانند کارهای اقتصادی را خودشان توسعه دهند.

راهبر نهاد مردمی رسالت با بیان این مطلب که "هر خانه یک کارخانه خواهد شد" تصریح کرد:  ما با شعار هر خانه یک کارخانه و همچنین شعار" کار پول می سازد پول کار نمی سازد" به دنبال بستری برای افزایش قدرت علمی و مهارتی افراد به خصوص در حوزه سواد اینترنتی هستیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۵ هزار کانون همیاری اجتماعی در نهاد مردمی رسالت فعالیت دارند که هیچ ارتباطی میان آنها بانک وجود ندارد و به صورت کاملا مردمی به عنوان زیر مجموعه انجمن حمایت از کارآفرینان و فرهنگ قرض الحسنه فعالیت می کند.

 حسین زاده با اشاره به  حضور گسترده مردم و اشتیاق آنها برای انجام فعالیت های مردمی و اقتصادی عنوان کرد: در این کانون ها بالغ بر ۵ میلیون عضو از تمام کشور وجود دارد که تاکنون ۵۰ هزار کسب و کار خود و خانگی با اقدامات آنها شکل گرفته است است و تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تبادل کالا و خدمات در پلتفرم تعبیه شده انجام خواهد شد این تبادلات اغلب از جنس فروشگاههای اینترنتی نیست ‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار راس دام سبک در سامانه‌های مذکور به فروش برسد. 

وی افزود: اغلب مشاغل و کسب و کارهای خانگی نیاز به وام ندارند بلکه مهمترین مشکل و چالش آنها تامین نهاده، فروش محصول یا بازاریابی مناسب است که کانون راهبری رهیاران نهاد مردمی رسالت با هدف رفع نیاز به مشاغل خانگی در این حوزه‌ها تشکیل شده است. بر همین اساس سقف وام اعطا شده به مشاغل خرد و خانگی صد میلیون تومان است اما کانون رهیاران نهاد مردمی رسالت با امکان ارائه مشاوره و راهنمایی های مناسب متقاضیان را در راستای بهبود کسب و کارهای خانگی و خرد کمک و رشد  می دهند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان معادل ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه برای توسعه کارآفرینی و رونق مشاغل خرد و خانگی در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش؛ سامانه ام بازار به آدرس اینرنتی www.mbazar.ir از جمله اقدامات و بسترهایی نهاد مردمی رسالت است که بستر عرضه و تقاضای منصفانه و اعتمادساز برای اعضای شبکه توسعه اجتماعی رسالت ایجاد می کند.هدف اصلی آن بهبود سبک زندگی از طریق همیاری اجتماعی، قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی است. مأموریت اصلی این سامانه شامل تأمین مایحتاج اعضای کانون‌های همیاری اجتماعی عضو ، تأمین ابزار، لوازم و موارد اولیه مورد نیاز کسب‌وکارهای خرد و خانگی، ایجاد بستر مناسب برای فروش کالا و خدمات تولیدی اعضا، اشاعه فرهنگ ناب قرض‌الحسنه با فروش اقساطی کالا و خدمات با وام قرض‌الحسنه است.

سامانه ام بازار فرصتی مناسب است تا مشاغل خرد و خانگی بتوانند محصولات خود را به راحتی عرضه کرده و دست دلال ها و  واسطه ها را قطع کنند همچنین این سامانه می تواند ضمن ارزیابی دقیق از  ارزش و قیمت محصول  آن را با قیمت مصوب خریداری کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: