بانک گردشگری /

امضای تفاهمنامه‌ همکاری بین بانک گردشگری و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

امضای تفاهمنامه‌ همکاری بین بانک گردشگری و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
کدخبر : 554112

با امضای تفاهمنامه‌ای بین بانک گردشگری و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همکاری‌های مشترک این دومجموعه گسترش می‌یابد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، مرتضی خامی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: بانک گردشگری یک بانک تجاری است و در همه حوزه‌های تجاری، تجربه و تخصص های لازم را دارد.

IMG-20220314-WA0014

وی افزود: به واسطه رویکرد هیات مدیره و سهامداران بانک گردشگری به سمت مناطق آزاد و بخش گردشگری کشور بود که تیم‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک، تجارب لازم را کسب کرده اند و بانک توانست با این تیم‌ها، به عنوان بانک عامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منشاء خدمات ویژه‌ای در این حوزه باشد.

 

IMG-20220314-WA0013

خامی ادامه داد: تاکنون بیش از 100 مرکز گردشگری در کشور از سوی بانک گردشگری تامین مالی شده و یا در حال تامین مالی است و این به جز آن بخشی است که خود بانک به صورت ویژه سرمایه گذاری کرده است.

IMG-20220314-WA0012

وی گفت: از جمله سرمایه‌گذاری‌های ویژه بانک گردشگری، پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) است که هم یک شهر توریستی و هم یک منطقه ویژه است. این پروژه با سرمایه گذاری بانک در حال اجراست و یکی از کارهای ارزشمند گروه مالی گردشگری به حساب می‌آید.

خامی اضافه کرد: همچنین "میکامال" کیش یکی از بزرگترین مجتمع‌های تفریحی و تجاری است که 70 درصد آن متعلق به بانک گردشگری است. این قبیل مشارکت‌ها باعث شده تا تیم‌های سرمایه‌گذاری و اعتباری بانک گردشگری به همراه گروه مالی گردشگری در تحقق اهداف درنظر گرفته شده موفق عمل کنند.

خامی گفت: بانک گردشگری آماده است با گسترش سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ویژه با توسعه نهادهای مالی و پولی و همچنین سایر بخش‌های تخصصی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همکاری‌های مشترک داشته باشد.

وی افزود: با تاسیس بانک "آف شور" که مجوزش صادر شده است، می توانیم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری یکدیگر کارها را با موفقیت به پیش ببریم تا منشاء یک تحول در این مناطق باشد. 

"آف شور" بانک، به عملیات بانکی اطلاق می‌شود که توسط یک بانک واقع در منطقه یا سرزمینی غیراز سرزمین اصلی انجام می‌شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم امضای این تفاهمنامه با رسالتی که بانک گردشگری دارد، بتواند در ابعاد مختلف به توسعه مناطق آزاد کمک کند.

IMG-20220314-WA0011

" سعید محمد " افزود: مناطق آزاد کشور ظرفیت بالایی در همه بخش‌ها دارند و بانک گردشگری می‌تواند همکاری‌های نزدیکی با این مناطق داشته باشد.

وی تصریح کرد: درحوزه‌های پولی و مالی که تخصص بانک گردشگری است، مجوزهای خوبی دریافت کرده‌ایم و در هر کدام از این مجوزها که امکان همکاری مشترک وجود داشته باشد، اولویت ما همکاری با بانک گردشگری است.

این گزارش حاکیست: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانک گردشگری با توجه به تجارب و دانش مطلوب بانک، ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های پولی و مالی و گردشگری، بهره‌گیری از خدمات روز بانکی و ابزارهای نوین تامین منابع مالی در حوزه‌های مختلف و کمک به ایجاد نهادهای پولی و مالی بویژه بانک "آف شور"، شرکت تامین سرمایه و کمک به ایجاد سایر نهادها که منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد شود، از جمله بخش‌های مهم این تفاهمنامه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: