شما و اقتصاد گزارش میدهد: ارزش سوددهی بالا برای سهامداران

نتیجه عملکرد مثبت برنامه‌ای بانک دی

نتیجه عملکرد مثبت برنامه‌ای بانک دی
کدخبر : 558246

بانک دی به عنوان بانک جوان ایران که بیش از ۱۰ سال فعالیت در کشورمان دارد، با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی استراتژیک و با رویکردی پیش نگر اقدام به تحقق اهداف خود کرده است. نماد ودی مربوط به این بانک دارای یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است که تحلیل بنیادی این نماد نمایانگر آن است که می‌تواند نسبت به سایر نمادهای همگروه سود نقدی بسیار بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند.

به گزارش شما و اقتصاد: بانک دی براساس قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی در قالب شرکت سهامی عام است. این بانک در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۹۱ شعبه و حدود ۱۲۰۰ کارمند در سراسر کشور است. بانک دی بیش از یک میلیون سهامدار دارد و با دیگر بانک‌ها از تفاوت‌هایی برخوردار است و در حال حاضر نسبت به سایر هم‌گروهی‌های مالی خود دارای نسبت خوب مالی و سودنقدی برای سهامداران است.

بانک دی اگرچه در سال‌های گذشته با مشکل زیان انباشته روبه‌رو بود که مهم‌ترین عامل در احقاق این امر، ناترازی پرداخت سود به سپرده‌ها و درآمدهای محقق شده از تسهیلات اعطایی، ذکر شده است، اما برای مرتفع کردن این موضوع، جذب منابع ارزان قیمت را در دستور کار خود قرار داد و از این طریق نسبت سودسازی خدمات خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. تبدیل دارایی‌های غیر‌مولد به دارایی‌های مولد و افزایش درآمد‌های غیرمشاع، از دیگر اقدامات صورت گرفته که در کاهش زیان انباشته این شرکت نقش اساسی را ایفا کرده است.

تهیه بسته تسهیلات مسکن، تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به تسهیلات گروهی، اعطای انواع خدمات ارزی شامل تسهیلات ارزی، ضمانت‌نامه ارزی، اعتبارات اسنادی و حوالجات ارزی واعطای انواع تسهیلات تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به کسب و کارهای بزرگ، درکنار ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی، از مهم‌ترین برنامه‌های پیگیری شده در این سال‌ها توسط این بانک بوده است.  بانک دی در تلاش است با مدیریت اقتصادی و بهینه‌سازی منابع و مصارف و با مهندسی جذب منابع و مصارف بهترین عملکرد را به اجرا درآورد.

سرمایه بانک دی در بدو تاسیس ۲هزار میلیارد ریال بود که در ۴مرحله افزایش سرمایه، به ۱۳۵هزارمیلیارد ریال رسید. بانک دی در ۱۲ماهه تلفیقی ۲۷۳ ریال و در سود اصلی ۲۵۷ ریال سود محقق کرده است.

مجمع بانک دی مربوط به اسفند سال ۹۹ که برگزار نشده بود با هدف تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ یکشنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی اظهار امیدواری کرد که برگزاری مجمع برای سهامداران و جامعه هدف بانک دی مثمرثمر بوده و ان‌شاء الله به زودی نماد بازگشایی خواهد شد.

به اذعان مدیرعامل این بانک، بیش از ۹ ماه است که نماد بانک بسته است و سهامداران با نقدینگی خود درگیر این سهام شده‌اند، اما متاسفانه امکان خرید و فروش آن میسر نبود، بنابراین نارضایتی‌هایی به وجود آمده است. وقتی مجمع برگزار می‌شود و انتشار صورت‌های مالی شش ماه ۱۴۰۰ باعث می‌شود کهبه زودی شاهد باز شدن نماد باشیم و انتظار سهامداران برآورده می‌شود.

بانک دی از آنجا که وابسته به عزیزان ایثارگر و خانواده محترم شهدا است، بسته‌های تسهیلاتی فراهم و ابلاغ کرده که پیش از این هم وجود داشت ولی در سال جدید سهمیه‌ای به بنیاد شهید اعلام شد و براساس آن این بسته سیاست اعتباری مورد توجه قرار گرفت. به این معنا، سیاست اعتباری از ابتدا خرداد ماه برای معرفی شده‌های بنیاد شهید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با گواهی کسر قسط بدون ضامن به تمام شبکه‌ها اعلام و با معرفی انجام خواهد شد.

در بخش دیگر بنیاد شهید و ایثارگران صندوقی دارد که تحت عنوان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. متقاضیان برای کارگاه و طرح‌های خود با معرفی از طرف صندوق و تفاهم نامه‌ای که وجود دارد، به بانک معرفی می‌شوند و کارشان سروسامان پیدا می‌کند. کارهای خوبی هم در همین ارتباط تا به امروز به سرانجام رسیده است.

سهم بانک دی برای اولین بار ۲۱ تیر ۹۰ با قیمت ۲۰۰ تومان در بازار دوم فرابورس عرضه شد و در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۹ به بیشترین میزان خود ۸ هزار و ۳۲ تومان رسید و سپس با افزایش سرمایه ۳ هزار درصدی به قیمت ۱۲۰ تومان رسید.

نماد ودی در صنعت بیمه وصندوق بازنشستگی به استثنا تامین اجتماعی فعال است و در سال ۱۳۹۰ در بازار دوم فرابورس ثبت نماد شده است. ودی جزو شرکت های متوسط بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۱۲ گروه خودش و در رتبه ۲۵۷ کل بازار قرار دارد.

تحلیل‌های بازار بورس امروز (تالحظه تنظیم گزارش) نمایانگر این است که؛ طی معاملات امروز، به اندازه ۲ برابر حجم مبنا، به اندازه ۰.۹۲ برابر میانگین حجم پنج روزه، سهام بین خریداران و فروشندگان مبادله شده است. همچنین حجم معاملات امروز به میزان ۰.۳۷ برابر بیشتر از میانگین حجم بیست و یک روزه و ۰.۶۱ برابر بیشتر از میانگین حجم صد روزه بوده است.

اندیکاتور RSI عدد ۵۰.۴۲ ، اندیکاتور MFI عدد ۳۶.۹۴ را نشان می‌دهند که در محدوده میانی است و نشانه ای از اشباع خرید یا اشباع فروش در آن‌ها یافت نمی‌شود. سیگنال خرید میانگین های متحرک ۵ و ۵۵ روزه قبلا صادر شده است و سیگنال این اندیکاتور همچنان، وضعیت خرید می‌باشد. سیگنال خرید ابر کومو و استوکاستیک قبلا صادر شده است و سیگنال این اندیکاتور همچنان، وضعیت خرید می‌باشد.

تحلیل بنیادی نماد «ودی» در زمان گزارش نمایانگر این است که نسبت P/E این نماد با ثبت عدد ۶.۵۹ از شرایط بسیار مطلوبی بهره‌مند است. به عبارت دیگر «ودی» می‌تواند نسبت به سایر نمادهای همگروه سود نقدی بسیار بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند. نسبت قیمت به حقوق صاحبان سهام یا P/B این نماد نیز عدد ۲.۲۱ را نشان می‌دهد که یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است.

خریداران در سه روز معاملاتی گذشته با قدرت بالاتر (۵.۵۴) در حال خرید بوده و هستند. طی بازه‌های ده روز، یک‌ماهه و صدروز معاملاتی گذشته برآیند معاملات حقوقی خرید و حمایت از سهم بوده است.

در نهایت، عملکرد مثبت و برنامه‌های تدوین شده این بانک سبب شده است تا ورود پول هوشمند را در معاملات امروز شاهد باشیم، به نحوی که در سه روز گذشته معاملاتی شاهد ورود پول هوشمند به سهم بوده ایم. قدرت خریداران در آخرین روز معاملاتی ۱.۸۵ برابر فروشندگان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: