اهمیت تسهیلات خرد و متوسط در سیاست‌گذاری بانک دی

اهمیت تسهیلات خرد و متوسط در سیاست‌گذاری بانک دی
کدخبر : 563082

عملکرد بانک دی نمایانگر این موضوع است که سیاست اعتباری سال جاری خود را بر اعطای تسهیلات خرد و غیرکلان تنظیم کرده به طوری که در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۸۰۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرد. وام‌هایی که در قالب تسهیلات تکلیفی (ازدواج، فرزندآوری و وام ودیعه) در کنار حمایت تامین مالی بخش‌های تولیدی و کشاورزی و خانواده شهدا و ایثارگران را شامل می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و در جهت تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در سال ۱۴۰۱، بانک دی به منظور هم سویی با سیاست‌های دولت، سیاست اعتباری خود را در سال جاری با تمرکز بر اعطای تسهیلات خرد و متوسط (غیرکلان) با دوره بازپرداخت کوتاه مدت تدوین کرده است.
تسهیلات بانک دی

میزان تسهیلات پرداختی از ابتدای سال جاری در مجموع رشد داشته و بالغ بر 57400 میلیارد ریال در قالب 8151  فقره تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت شده است.

در ابتدای سال جاری اقدامات موثری از جمله تسهیل و روان‌سازی سیاست اعتباری، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های اعتباری در زمینه اعتبارسنجی و تهیه گزارش‌های اعتباری، دستورالعمل بررسی و تصویب طرح‌ها، تمرکز اعتبارسنجی در ساختار بانک دی که پیش‌تر به شکل برون‌سپاری انجام می‌شد به همراه تشکیل اداره  نظارت بر مصارف و ارزیابی در بانک صورت پذیرفته است.

بر همین اساس و با توجه به بخشنامه های بانک مرکزی مبنی بر لزوم پرداخت سریع و آسان تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، این بانک از ابتدای سال جاری، این موضوع را در اولویت قرار داده که تا کنون بیش از یک هزار و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری براساس سهمیه تخصیصی به بانک تاکنون با صرف حدود ۸۰ درصد سهمیه اختصاص به دو هزار و ۲۰۰ نفر وام پرداخت کرده است .

با توجه به سیاست‌های دولت و مدیران ارشد بانک دی درباره موضوع مهم ازدواج و فرزندآوری ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آن دسته از افرادی که در سامانه ثبت نام و این بانک را به عنوان بانک عامل انتخاب کردند پرداخت کرده است.

به گفته فریدون رشیدی، معاون اعتبارات و عضو هیئت‌مدیره، در واقع تاکید سیاست اعتباری بانک بر اعطای تسهیلات در سطح خرد و متوسط(غیرکلان) با دوره بازگشت کوتاه مدت در بخش‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی مطابق الزامات بانک مرکزی بوده و علاوه بر آن اعطای تسهیلات در زمینه‌های رفع نیازمندی اقشار مختلف به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و تهیه و تأمین مسکن و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مشتریان به‌ویژه جامعه ایثارگری مورد تأکید هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک است.

همچنین دهقان نیری رییس اداره اعتبارات بانک دی با اشاره به هدف‌گذاری این بانک از ابتدای سال جاری در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از نشست مدیرعامل بانک دی در نخستین روزهای سال جاری با رییس هیئت‌مدیره انجمن صنفی مراکز دانش بنیان کشور خبر داد که ماحصل این همکاری مشترک تامین مالی برای تعدادی از واحدهای دانش بنیان بود و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

تسهیلات اعطایی بانک دی به تسهیلات تکلیفی ختم نشده و این بانک در راستای خدمت رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران همواره پیش قدم بوده است.

از دیگر محورهای سیاست اعتباری بانک می‌توان به تأکید بر اعطای تسهیلات در بخش‌های صنعت در قالب سرمایه در گردش و تأمین مالی واحدهای تولیدی و اعطای تسهیلات رفع نیاز خانوار و قرض‌الحسنه به اقشار مختلف به ویژه جامعه ایثارگران و خانواده معزز شهدا اشاره کرد. در سال جاری نیز همانند روال سال‌های قبل نسبت به تدوین بسته حمایتی اعتباری با شرایط سهل و ساده در مواردی همچون تسهیلات اشتغال زایی و کارآفرینی، مرابحه، قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری، ازدواج، درمان، فرزندآوری و تعمیر و بازسازی مسکن را برای این قشر معزز اجرایی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: