بانک ملی ایران/

۹۴ سال قدمت و خدمت

94 سال قدمت و خدمت
کدخبر : 565669

امروز 20 شهریور، نود و چهار سال از تاسیس بانک ملی ایران گذشته است. بانک بزرگی که در شهریور ماه 1307 پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت ایرانیان برای داشتن بانکی ملی، برای ملت ایران تاسیس شد.

تاریخ معاصرکشورمان در یک قرن گذشته پس از دوران مشروطه، اتفاقات و رویدادهای مختلف فراوان و فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است.

بانک ملی ایران به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم با تعداد اندک کارکنان خود آغاز به کار کرد و پس از گذشت  ۹۴ سال اکنون به موسسه ای بزرگ در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده و همواره همراه مردم در سازندگی کشور سهیم بوده و توانسته علاوه بر اجرای اهداف بانکداری کشور، در هدایت و پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت نیز نقشی موثر داشته باشد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بانک ملی ایران با محور قراردادن مبانی بانکداری اسلامی با تمام توان و با تجهیز و بکارگیری منابع عظیم مالی و با تلاش های گسترده، پیشرفت و توسعه کشور را مسئولیتی مقدس دانسته و به عنوان مهمترین بازوی اقتصادی دولت به حمایت از طرح های بزرگ اقتصادی و زیربنایی کشور پرداخت و زمینه ساز و پیش آهنگ تحول در اقتصاد و بانکداری مدرن کشور شد.

بانک ملی ایران با حضور همیشگی خود در تمامی دوران های سخت کشور نظیر جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی، تحریم های ظالمانه، تنگناهای اقتصادی و وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر شیوع ویروس کرونا، سیل، زلزله و ... در کشور سعی در کمک و ادای دین خود به آحاد مردم است.

امروز بانک ملی ایران در گام دوم انقلاب توانسته با ارائه طرح های اعتباری و استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک، در بسیاری از طرح های محرومیت زدایی، توسعه ای، عمرانی، زیربنایی و روبنایی کشور همانند ارائه تسهیلات خرد به آحاد مردم، حل مشکل نگهداری وجوه نقد و طلا و نقره، نگهداری حساب خزانه دولت، پرداخت تسهیلات اعتباری کلان جهت کمک به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، حمایت از طرح های زیربنایی و روبنایی کشور، تسهیل در روابط تجاری داخلی و خارجی، احیای کارخانجات صنعتی، رفع نیاز محرومان، ایجاد اشتغال پایدار، ساخت بزرگراه، و ... و در عمل به مسئولیت های اجتماعی و امور عام المنفعه نظیر ساخت مدرسه، راه های روستایی، سالن های ورزشی چند منظوره، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، خوداشتغالی، مشاغل خانگی، خانه های بهداشت و ... منشا خیر و برکت باشد.

بانک ملی ایران با رویکرد حمایتی همواره به عنوان یاریگر اقتصاد، در سال « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» هم راستا بافرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های کلان اقتصادی کشور؛ اقدامات ارزشمند و ماندگاری در حمایت از تقویت تولید کالای ایرانی، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی داشته است و همواره از طریق ایجاد تفاهم نامه و تأمین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی در کنار شرکت های دانش بنیان کشور است.

ارائه خدمات گسترده و حمایت همه جانبه از صاحبان صنایع، تولید کنندگان، صنعتگران، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش فرصت های اشتغالزایی، رونق تولید، ارزآوری، عدم وابستگی، رشد صادرات، خودکفایی کشور، محرومیت زدایی مناطق، جلوگیری از خام فروشی محصولات استراتژیک، جهش تولید و .... با تخصیص اعتبار، پرداخت تسهیلات، تامین مالی، گشایش اعتبارات اسنادی و ... از جمله برنامه ها و سیاست های اعتباری مهم بانک ملی ایران بوده و هست که طی یک سال گذشته نیز توانسته با این برنامه ریزی ها گام های اساسی در جهت تحقق شعار سال و توسعه ظرفیت های ملی و اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.

این بانک، همواره در راستای اسناد بالادستی و همسویی با برنامه های دولت و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به آحاد جامعه خدمت رسانی می کند و به اجرای رسالت اجتماعی و امور خیرخواهانه و عام المنفعه در سال های اخیر نگاه ویژه ای دارد. به گونه ای که طی یک سال اخیر تعداد ۱۹۰ هزار و ۹۲۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با اعتباری به ارزش ۲۰۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال ، ۴۴ هزار و ۸۵۲ فقره تسهیلات فرزندآوری بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال و ۱۳۵ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه با تخصیص اعتباری به ارزش ۵۷ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در راستای خوداشتغالی، رفع احتیاجات ضروری، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، مسکن محرومان، تعمیر مسکن و کمک به درمان و... به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است علاوه براین ۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار در ۲۳ استان کشور تحویل شد، همچنین ۱۳ طرح به ارزش ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای طرح های مشارکت بانک ملی در امور عام المنفعه از جمله ساخت مدرسه، ساخت پایگاه های اورژانس، تجهیز و ساخت کتابخانه و باشگاه های ورزشی چند منظوره، کمک به ساخت مراکز درمانی و بیمارستان از محل چهل و دومین مرحله قرعه کشی جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز به مرحله اجرا رسیده است.

بانک ملی ایران امروز با اعتماد و اعتباری ۹۴ ساله در ارائه محصولات و خدمات فناورانه و نوآورانه بستر ساز پیشرفت روز افزون کشور است. این بانک با راه اندازی شعب دانش بنیان و حمایت از شرکت های دانش بنیان سعی دارد با حمایت همه جانبه از آنان در جهت رونق تولید و حمایت از ایده های خلاقانه و کاربردی در جهت پیشرفت کشور گام بردارد .

بانک ملی ایران همواره تلاش کرده است تا مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارائه خدمات آسان در کوتاه ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه های غیرحضوری مانند سامانه بام، اپلیکیشن بله، نشان پرداخت، زرنشان، ایوا و ... از مراجعه به شعبه بانک بی نیاز هستند.

آنچه که مسلم است این است که بانک ملی ایران با هدف حذف ربا از سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور و استفاده از سرمایه های بانک و سپرده های مردم به منظور رشد اقتصادی با تلاش کارکنان معتمد و متخصص خود توانسته است گام های موثر و مفیدی را بردارد تا اعتماد بیش از پیش بماند.

 

روابط عمومی بانک ملی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: