با نگاهی به عملکرد پرداخت الکترونیک سامان عنوان شد:

سپ همچنان در جایگاه نخست صنعت پرداخت کشور

سپ همچنان در جایگاه نخست صنعت پرداخت کشور
کدخبر : 570669

پرداخت الکترونیک سامان کیش به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی کشور در مهرماه سال جاری به مانند گذشته همچنان در صدر ارائه خدمات نوین فناورمحور قرار دارد. این شرکت به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، در تلاش است پرداختی امن و سریع بر بستر تکنولوژی به مخاطبان خود ارائه دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت پرداخت الکترونیک سامان با نام تجاری سپ به ارائه خدمات در حوزه پرداخت در سراسر کشور می‌پردازد که بر پایه تکنولوژی‌های نوین ایجاد شده و با ارائه انواع ابزارهای پرداخت حضوری و غیرحضوری همواره نقشی مؤثر در ارائه خدمات نوین و افزایش سطح کیفی و امنیتی ابزارهای پرداخت ایفا کرده‌ است. هدف از تلاش نزدیک به دوهزار پرسنل این شرکت، ارائه بهترین خدمات پرداخت در زندگی روزمره هموطنان است، موضوعی که سبب شده تا سپ با سهم ۱۹.۵۱ درصد از کل تراکنش‌های این ماه، همچنان در رتبه نخست صنعت پرداخت کشور قرار دارد.

امروزه پرداخت از طریق کارت‌خوان، بخش اجتناب‌ناپذیر خریدهای فروشگاهی بوده و مأموریت سپ نیز پرداختی آسان و سریع در زندگی روزمره است. این شرکت به‌عنوان پرتراکنش‌ترین شرکت پرداختی خاورمیانه و آفریقا دارای بیش از یک میلیون و صدهزار کارت‌خوان فعال است که در یک سال گذشته همواره در رتبه نخست گزارش‌های ‌شاپرک در بخش تعداد تراکنش بین شرکت‌های PSP قرار گرفته است.

بر همین اساس، «سپ» با سهم ۱۹.۸۲درصدی از تعداد تراکنش‌های کارت‌خوان فروشگاهی در جایگاه اول صنعت پرداخت قرار گرفت و در بخش تعداد تراکنش‌های خرید با ۱۹.۷۱ درصد از کل تراکنش‌های این بخش، همانند گذشته، پیشتازی خود را حفظ کرد.

در هشتاد و هشتمین گزارش شاپرک که در مهرماه سال جاری منتشر شد؛ پرداخت‌الکترونیک سامان‌کیش در حوزه‌های «تعداد تراکنش مانده‌گیری» و «ابزار پذیرش اینترنتی» به ترتیب ۱۶.۹۸ درصد و ۱۸.۲۶ درصد از سهم بازار را کسب کرده و در جایگاه اول قرار دارد.

همچنین گفتنی است سپ در بخش‌های سهم از تعداد ابزار پذیرش موبایلی، سهم از مبلغ کارت‌خوان فروشگاهی، سهم از مبلغ ابزار پذیرش اینترنتی، سهم از مبلغ پذیرش موبایلی و سهم از تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ توانسته رتبه دوم را در گزارش شماره ۸۸ شاپرک به دست آورد.

جالب است بدانید در حال حاضر بخش درگاه پرداخت بانک سامان با توجه به دارا بودن نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی‌های جدید و فناوری امنیتی روز دنیا یکی از شرکت‌های برجسته در زمینه‌ی طراحی و پیاده‌سازی دولت الکترونیک است که سهم بزرگی از تجارت الکترونیک کشور را در اختیار دارد. ارائه خدمات به مشتریان بانک سامان و متقاضیان از طریق این درگاه توسط پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) یعنی یکی از دوازده شرکت psp در ایران، انجام می شود.

افزایش سرمایه ۶۲.۵درصدی پرداخت الکترونیک سامان کیش که در مهرماه سال جاری به تصویب رسید، در دو مرحله و براساس تعاریف اهدافی برنامه ریزی و قابل انجام است.  

مرحله اول از محل سود انباشته (از مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۱،۱۴۴ میلیارد تومان) خواهد بود. هدف از انجام افزایش سرمایه مرحله اول، اصلاح ساختار مالی و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی تبصره (ف) قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

همچنین مرحله دوم افزایش سرمایه (از مبلغ ۱،۱۴۴ میلیارد تومان به ۱۳۰۰ میلیارد تومان) از محل مطالبات و آورده نقدی در اختیار هیئت مدیره (به مدت دو سال) خواهد بود. هدف از افزایش سرمایه مرحله دوم نیز، خرید دستگاه‌های کارت‌خوان به‌منظور توسعه عملیات این شرکت عنوان شده است.

موفقیت‌هایی که سپ در بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور بدست آورده، نتیجه زحمات مدیریت و کارکنان متعهد، متخصص و طراحان ایده‌های پیشرانی است که برای دستیابی به اهداف و سربلندی نام سپ صادقانه تلاش می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: