گام‌های موثر بانک اقتصاد نوین در کسب درآمد و افزایش سود سهم

کدخبر : 577671

بانک اقتصاد نوین در راستای حمایت از تولید، اشتغال، دانش‌بنیان و همچنین استفاده بهینه از منابع درآمدی برای پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گام‌های موثری برداشته که هدفگذاری‌های انجام شده برای دستیابی به کسب درآمد و افزایش سود سهم مشتریان را در چشم‌انداز آتی بانک اقتصاد نوین اثربخش می‌سازد.

به گزارش شما و اقتصاد، بانک اقتصاد نوین در حمایت از تولید و تولیدکنندگان که زمینه اشتغال جوانان را که از محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد و صنایع کشور گام های موثر و مثبتی را برداشته که از جمله آنها حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده های پیشران نخبگان کشوری در ارائه طرح‌های تولیدی برای بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد.

براساس گزارش منتشرشده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک اقتصادنوین به‌عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران، گزارش فعالیت ۶ ماهه دوره مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ را منتشر کرد که حاکی از رشد این بانک در اغلب شاخص‌های کلیدی است.

بر پایه این گزارش، مانده سپرده‌های جذب‌شده در این بانک به ۱۷۶۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال و مانده تسهیلات پس از کسر ذخایر به ۱۴۶۷ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال رسیده که این دو شاخص نسبت به ابتدای سال جاری به ترتیب ۶ و ۱۱ درصد رشد کرده‌اند. مجموع درآمد‌های مشاع بانک نیز به ۱۱۵ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲۵درصد رشد را یادآوری می‌کند.

نسبت مطالبات غیرجاری این بانک نیز در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به ابتدای سال به عدد ۷.۶۸ درصد رسید که نشان از کیفیت مطلوب بهداشت اعتباری در این بانک دارد. نتیجه این عملیات سودآور منجر به تحقق ۳۵۱ ریال به‌عنوان سود پایه هر سهم شد که با ۸ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌تواند خبر خوشی برای سهامداران و سایر ذینفعان باشد.

آخرین گزارش عملکرد بانک اقتصاد نوین در عملکرد 7 ماهه منتهی به مهر نشان از این دارد که این بانک حدود 13 هزار میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب نمود. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده های سرمایه گذاری شده در این بانک به حدود 12 هزار میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در مهر ماه 153 میلیارد تومان و در 7 ماهه 1101 میلیارد تومان مثبت بود.

 هدایت صحیح اعتبار و حمایت از صنایع مادر و اصلی مانند صنعت نفت و نیز صنایع پایین‌دستی که اشتغال آفرین هستند، از جمله برنامه های بانک اقتصادنوین بوده است که عمده منابع خود را صرف حمایت از تولید در پروژه های اشتغال آفرین کرده است.

مهم‌ترین هدف بانک اقتصاد نوین بر تقویت بخش تولید، ایستادگی در برابر حملات اقتصادی دشمن، جلوگیری از به‌زانو درآمدن تولید، کمک به جهش و رونق اقتصادی، کاهش فشارهای معیشتی بر مردم و ایجاد اشتغال پایدار بنیان گذاشته شده که همواره دوشادوش جهادگران اقتصادی و شرکت های بزرگ نقشی در تحقق این مهم داشته است.

خبرنگار : زهرا قلباربند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: