بانک صادرات ایران/

مسیر بانک صادرات ایران در جهت مهار تورم

مسیر بانک صادرات ایران در جهت مهار تورم
کدخبر : 577993

اقدامات بانک صادرات و بررسی فعالیت‌های این بانک در سال گذشته نشان از برداشتن گام‌هایی استوار در مسیر تامین مالی بنگاه‌های صنعتی و تولیدی برای رسیدن به رشد تولید در جهت مهار تورم است. بدون تردید، تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در عدم حمایت‌های پولی شبکه مالی و بانکی امکانپذیر نخواهد بود و در این جا نقش اساسی و اصلی بانک‌های کشور در مسیر توسعه اقتصادی و عبور از بحران‌های مالی پررنگ‌تر از همیشه مشخص می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد: بانک صادرات ایران که در سال گذشته با وصول بیش از ٣١٨ هزار میلیارد ریال مطالبات غیر جاری خود توانست رتبه نخست اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را کسب نماید. مسیر حمایتی این بانک در سال ۱۴۰۲ در هدایت بهینه منابع به سوی تولید، کنترل نقدینگی و همزمان کمک به مهار تورم قرار گرفته که در این راه وصول مطالبات غیرجاری به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای نظام بانکی کشور ماموریت بانک صادرات ایران شد.

بررسی فعالیت‌های ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بانک صادرات ایران نمایانگر کسب درآمد ۴۱ هزار میلیارد تومانی از تسهیلات اعطایی است. همچنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده در این بانک به ۳۴ هزار میلیارد تومان رسید و تراز این بانک در اسفندماه ۱۰۱۸ میلیارد تومان و در ۱۲ ماهه ۶۹۰۷ میلیارد تومان مثبت بود.

وصول مطالبات غیرجاری در سال ١٤٠١ در حالی در بانک صادرات ایران نسبت به سال قبل، ٣٠ درصد رشد داشته که وصول آن به عنوان یکی از پنج شاخص اصلی عملکردی بانک صادرات ایران به طور جدی دنبال می‌شود ضمن اینکه حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تعیین تکلیف بدهی آنها با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز در دستور کار قرار گرفته که موجب حمایت از استمرار تولید و اشتغال با اولویت استفاده از محصولات اعتباری بانک صادرات ایران شده است.

همچنین این بانک در سال گذشته و در قالب فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ٣٣ هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که رشدی ٧٣ درصدی در پرداخت وام‌های «قرض‌الحسنه و حمایتی» داشته و نیازهای ٣۵١ هزار نفر از مردم کشور را پوشش داده است.

پرداخت بیش از ١١٨ هزار فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش بیش از ١۶١ هزار میلیارد ریال که ١٠٧ درصد از سهمیه ابلاغی وام ازدواج در این سال بیشتر بوده است در کنار پرداخت بیش از ٢٨٧ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر  ٢۴٢ هزار میلیارد ریال و همچنین پرداخت نزدیک به ۶۴ هزار فقره وام حمایتی به ارزش نزدیک به ٩۵ هزار میلیارد ریال در سال ١۴٠١ از دیگر اقدامات بانک صادرات در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

به گفته مدیرعامل بانک صادرات ایران؛ با توجه به نام‌گذاری سال ١۴٠٢ به نام سال «مهار تورم، رشد تولید»، این بانک با اتخاذ رویکردهای مناسب‌تر مدیریت صحیح نقدینگی برای هدایت بهینه منابع به سمت تولید، تحقق اهداف مورد نظر برای کاهش اثرات تورمی در حوزه خلق نقدینگی و در عین حال حمایت از افزایش تولید را با استفاده از ابزارهای متنوع پولی دنبال خواهد کرد.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، همواره در صدر اولویت‌های بانک صادرات ایران بوده و در سال جاری نیز یکی از راهبردهای اصلی بانک صادرات ایران هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها و نقش‌آفرینی در رشد و توسعه دانش و ایده‌های نوآورانه است. در این راستا، بانک صادرات در سال گذشته و در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با پرداخت ١١٩ فقره تسهیلات به ارزش ١٤هزار و ٢٣٢ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان، رتبه نخست را از آن خود کرد. 

لازم به ذکر است، برنامه‌های بانک صادرات در حوزه استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای تسهیل عملیات بانکی و کاهش مراجعه حضوری مشتریان نیز اقدامات و برنامه‌هایی را به انجام رسانید که از آنجمله می‌توان به «چکنو» اشاره کرد که امکان استفاده همزمان از چک کاغذی و چک امن دیجیتال این بانک هم را دارا می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: