عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

تامین مالی زنجیره‌ای راهکار تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید

تامین مالی زنجیره‌ای راهکار تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید
کدخبر : 579434

راه‌اندازی سامانه فکتورینگ و اقداماتی مانند گسترش تامین مالی زنجیره‌ای و اوراق گام راهکار تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید است.

به گزارش شما و اقتصاد: سیدناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: یکی از علل اصلی تعطیلی واحد‌های تولیدی کمبود سرمایه در گردش و منابع مالی است و ارائه تسهیلات می‌تواند موجب ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی و رونق تولید شود.

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب گردیده است، گفت: برای تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید باید روش‌های غیرتورمی را برای تامین مالی واحد‌های تولیدی در نظر بگیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث فکتورینگ و تامین مالی زنجیره یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند مشکل خلق نقدینگی و نیاز واحد‌های تولیدی به منابع مالی را همزمان رفع کند، گفت: اقدام وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای گسترش تامین مالی غیرتورمی می‌تواند قفل تولید در کشور را باز کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی شفافیت هر چه بیشتر در مباحث مالی و بانکی حرکت کنیم، تصریح کرد: لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی شفافیت در تمامی حوزه‌های مالی بوده که تامین مالی زنجیره در واحد‌های تولیدی با توجه به اینکه در بستری شفاف رخ می‌دهد می‌تواند نویددهنده همین شفافیت و مقابله با مفاسد باشد.

 

 

ایبنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: