مقام مسئول بانک مرکزی به ایبِنا خبر داد؛

توسعه روش‌های تامین مالی در دستور کار دولت

توسعه روش‌های تامین مالی در دستور کار دولت
کدخبر : 579483

توسعه روش‌های تامین مالی به شیوه غیر تورمی در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار دارد.

به گزارش شما و اقتصاد: حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی با هدف توسعه روش‌های تامین مالی تولید به شیوه‌های غیرتورمی، از سال گذشته اقداماتی را در دستور کار قرارداده است، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال و اهمیت حمایت از تولید و مهار تورم، اقدامات اینچنینی با عزم جدی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: برهمین اساس امید است که روش‌های نوین تامین مالی زنجیره‌ای به عنوان روشی کارآمد برای تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی، بیش از پیش مورد استقبال تولیدکنندگان و کارآفرینان و همچنین بانک‌ها قرار بگیرد.

آذرمند توسعه اوراق گام به عنوان ابزار تامین مالی زنجیره تولید، توسعه روش تامین مالی به شیوه فاکتورینگ و توسعه دیگر ابزار‌های تامین مالی زنجیره تولید را از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: براساس آمار بانک مرکزی، سال ۱۴۰۱ حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان اوراق گام برای حمایت از زنجیره‌های تولید صادر شد که ۱۵ بانک در اجرای آن دخیل بودند.

وی خاطرنشان کرد: این میزان در تامین سرمایه در گردش زنجیره‌های دارو، لوازم خانگی، فلزات اساسی، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع خودروسازی و قطعات نقش قابل توجهی داشته است.

آذرمند همچنین از بازنگری دستورالعمل اوراق گام و تصویب جزئیات آن در بانک مرکزی خبر داد و گفت: این امر با هدف افزایش کارایی ابزار و ارتقای مدیریت ریسک آن انجام شده که پس از تکمیل فرایند‌های لازم برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: