در گفت‌وگوی اختصاصی پست بانک با شماواقتصاد مطرح شد:

خدمت‌رسانی پست بانک با ۶ هزار باجه فعال در سراسر کشور

 خدمت‌رسانی پست بانک با ۶ هزار باجه فعال در سراسر کشور
کدخبر : 579593

مدیر روابط عمومی پست بانک ایران در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شما و اقتصاد به بیان ویژگی‌های این بانک در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم، روستایی و نقاط صفر مرزی با ۶ هزار باجه در سراسر کشور پرداخت.

به گزارش شما و اقتصاد: رحمان حسین پور مدیر روابط عمومی پست بانک ایران در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته با اشاره به پشتوانه قوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با توجه به اینکه پست بانک به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بزرگترین بانک و خرده‌بانکدار در روستاها نقشی اساسی و محوری را ایفا می‌کند، با حضور در این رویداد و برپایی غرفه به ارائه دستاوردها، ظرفیت‌ها در حوزه خرده‌بانکداری و بانکداری الکترونیک پرداخته است.
حسین‌پور، نقش پست بانک را بر اساس وظایف تکلیفی و حاکمیتی بر حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی عنوان کرد و افزود: عمده برنامه‌ها و سیاست‌های پست بانک ایران در راستای حمایت از مناطق روستاها می‌باشد. پست بانک با ۶ هزار باجه بانکی فعال روستایی در اقصی نقاط کشور حتی نقاط صفر مرزی در سراسر کشور از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در راستای دسترسی آسان مردم جامعه به خدمات بانکی مشغول خدمت‌رسانی است.
وی ادامه داد: ۴ میلیون تراکنش و بیش از ۴۰ نوع خدمت بانکی در حال حاضر از طریق باجه‌های بانکی پست بانک به مردم روستاها خدمت‌رسانی می‌کنند که برای ما یک افتخار به حساب می‌آید. با توجه به اینکه حضور در روستاها برای بانک‌های دیگر به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد، پست بانک با طراحی الگوی خاص منحصر به فرد در ایران و با دریافت مجوزها از بانک مرکزی، این خدمت‌رسانی را با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی روستایی و آشنا به مفاهیم بانکی به همراه گذراندن دوره‌های آموزش‌ به مردم روستاها و مناطق محروم انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی پست بانک منحصرترین خدمت‌رسانی این بانک را در نظام بانکداری ایران را خدمت‌رسانی به مناطق محروم و روستایی عنوان کرد و گفت: در ۲۷ سال سابقه فعالیت، عملکرد خوب در روستاها و نقاط صفر مرزی از شاخص‌ترین دستاوردها برای پست بانک بوده است که توانسته نقشی اساساسی را در رونق کسب و کار، اشتغال و اقتصاد روستا ایفا نماید.

حسین پور در پایان با بیان اینکه در هر باجه مسئول مستقیم از افراد بومی روستا باید باشد، تصریح کرد: ۶ هزار باجه یعنی ۶ هزار اشتغال مستقیم که با احتساب الزام به فعالیت دو نفر نیروی همراه در هر باجه پست بانک توانسته ۱۲هزار اشتغال غیرمستقیم هم در مناطق محروم و روستایی ایجاد نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: