معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفتگو با «کالاخبر» خبر داد؛

عرضه اختصاصی به تولیدکنندگان لوازم خانگی در بورس کالا این هفته آغاز می شود/ مزیت بزرگ، اطمینان از تامین مواد اولیه

عرضه اختصاصی به تولیدکنندگان لوازم خانگی در بورس کالا این هفته آغاز می شود/ مزیت بزرگ، اطمینان از تامین مواد اولیه
کدخبر : 537011

به گزارش شما و اقتصاد: اولین عرضه اختصاصی فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی هفته آینده در تالار اصلی بورس کالای ایران انجام می شود که در گفت و گو با طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه به بررسی جزییات این معاملات پرداخته ایم.

به گزارش شما و اقتصاد: جوانبخت در تشریح این عرضه های اختصاصی گفت: از این پس عرضه فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی و همچنین خودروسازان در بورس کالا در قالب مچینگ نبوده و در تالار اصلی و به صورت اختصاصی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این عرضه ها، میزان عرضه و نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی از سوی وزارت صمت تعیین می شود. به بیان ساده تر وزارت صمت به طور جداگانه میزان سهمیه و سقف خرید هر یک از شرکت های خودروساز و همینطور تولیدکنندگان لوازم خانگی را در سامانه بهین یاب مشخص کرده و در طرف مقابل میزان عرضه فولاد مبارکه را تعیین کرده است و لذا محدودیتی تا به امروز برای خریداران اعلام نشده است.

جوانبخت در بیان مزیت های این روش عرضه گفت: با روش مذکور، شاهد عرضه های اختصاصی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان خواهیم بود تا بدین طریق، این تولیدکنندگان از تامین به موقع و کافی مواد اولیه خود اطمینان حاصل کنند.

وی فولاد مبارکه را تابع سیاست های دولت دانست و ادامه داد: با تصمیم دولت بر عرضه های این چنینی، فولاد مبارکه خود را مکلف به اجرای مصوبات می داند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه درخصوص کاهش قیمت پایه و نرخ های کشف شده برای ورق فولاد مبارکه در بورس کالا نسبت به نرخ های جهانی در عرضه های دو هفته اخیر علیرغم ارائه LC داخلی از سوی این شرکت برای خریداران نیز گفت: با توجه به اینکه در معاملات مچینگ، پیش از این اعتبار اسنادی یا LC به مشتریان داده می شد و اکنون امکان انجام معاملات مچینگ وجود ندارد، لذا با درخواست مشتریان مبنی بر امکان ارائه LC در معاملات بورس، از این رو فولاد مبارکه در راستای حمایت از صنایع پایین دستی و حذف دست دلالان، برای معاملات بورس نیز LC را استمرار داد تا تولیدکنندگان که قدرت نقدینگی بالایی ندارند بتوانند از این امکان برای خرید و تامین مواد اولیه خود استفاده کنند.

کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی وزارت صمت نیز پیش از این گفته بود: در شیوه نامه جدید ابلاغ شده توسط دولت تامین نیاز دو صنعت مهم کشور شامل خودرو و لوازم خانگی به صورت عرضه اختصاصی در بورس کالا دیده شده است.

وی معتقد است با این تصمیم و عرضه های اختصاصی، نه تنها قیمت ورق اختصاص یافته به تولیدکنندگان لوازم خانگی کاهش خواهد یافت بلکه دسترسی واحدها به ورق مورد نیازشان افزایش می یابد.

گردان اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت شیوه نامه فولاد، تغییر ضریب محموله بود تا با این اقدام امکان خرید محموله ها در تناژهای کم برای واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی کوچک تر فراهم شود.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در مورد عرضه اختصاصی ورق برای تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز گفت: با اجرای عرضه های اختصاصی در بورس کالا به نظر می رسد، شرایط سخت توزیع را پشت سر بگذاریم و قیمت ها در بازار تعدیل شده و از این پس شاهد بازار آزاد محصولات فولادی نباشیم. با این اتفاق، ظرف یک تا ۳ ماه شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی خواهیم بود

کالا خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: