کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیوا بورس مطرح کرد:

قیمت گذاری دستوری یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته

قیمت گذاری دستوری یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته
کدخبر : 538075

کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیوا بورس قیمت گذاری دستوری را یکی از عوامل اصلی افت بازار بورس در هفته گذشته عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود که اگر تصمیم جدی برای حمایت از بازار و رفع دغدغه سهامداران گرفته نشود این وضعیت کماکان ادامه داشته باشد.

نیما میرزایی ، کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه که هر روز به صورت اختصاصی از شبکه تیوا پخش می‌شود، در خصوص علل نابسامانی وضعیت بورس در هفته گذشته توضیح داد: هفته گذشته بازار بورس با فشار فروش مضاعف نسبت به دوره قبل از خود ادامه داد به طوری که شاهد افت شدید شاخص و سهم های بزرگ بودیم. با توجه به اینکه علل عمده فروش سهام همچنان باقی است، کماکان قدرت فروشندگان نسبت به خریداران بیشتر است. پیش بینی می شود که اگر تصمیم جدی برای حمایت از بازار و رفع دغدغه سهامداران  گرفته نشود این وضعیت کماکان ادامه داشته باشد.

وی بحث قیمت گذاری دستوری و مواضع وزیر صمت را عامل اصلی بر افت بازار بورس و فشار فروش در هفته گذشته عنوان کرد و گفت: وقتی موضوع قیمت گذاری دستوری مطرح می شود فقط  گروه خاصی نیست که ضربه می بیند بلکه کلیت اعتماد به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در بورس کشور مورد سوال قرار می گیرد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در کنار عوامل منفی که در بازار بورس وجود دارد از جمله موضوع قیمت گذاری و فاز آخر آزادسازی سهام عدالت وضعیت کلی بازار مطلوب است به طوری که قیمت کامودیتی‌ها در سطح جهانی رکورد می شکند و قیمت نفت به حدود ۵۶ دلار رسیده است. از طرفی سایه ترس های بی دلیلی که بعضا در بازار وجود داشت از جمله کانال‌های تلگرامی و موضوع جنگ و ریاست جمهوری آمریکا تا حدود زیادی برطرف شده ولی باز هم برخی فعالان بازار تحت تاثیر اخبار بوده که معضلی جدی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه عوامل محرک خوبی بر بازار وجود دارد، گفت: درخواست ما به عنوان فعال بازار سرمایه از مجلس این است که موضوع قیمت گذاری دستوری را از طریق قانون جامع با یک رویکرد کلی برای همیشه حل کند. در بسیاری از موارد شاهد بودیم محصولاتی که شامل قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند، همواره  قیمت آن به سمت تعادل در بلند مدت حرکت می‌کند که امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.  

علاقه مندان جهت مشاهده این برنامه می‌توانند به شبکه ی تیوا بورس در سایت تیوا به آدرس  www.TVA.TV مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: