واگذاری ۹ هزار میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت به بانک ملت

واگذاری 9 هزار میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت به بانک ملت
کدخبر : 540945

مدیر امور مالی بانک ملت اعلام کرد: معادل 90 هزار میلیارد ریال باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های مختلف براساس مصوبه دولت به بانک ملت وگذار شد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از  فارس، در راستای سیاست دولت برای واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های مختلف از جمله پالایشی،‌بیمه‌ای هپکو، ایران ترانسفو و ایران خودرو به سه بانک حاضر در بورس شامل بانک‌های تجارت، صادارت و ملت؛ سیدکاظم چاووشی مدیر امور مالی بانک ملت در نامه‌ای به روشن قلب رئیس اداره نظارت بر ناظران گروه مالی و خدمات سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تحصیل سهام متعلق به دولت در تعدادی از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس شفاف‌سازی کرد.

 

14000107000730_Test_NewPhotoFree

 

14000107000732_Test_NewPhotoFree

 

 

در این نامه آمده است؛ پیرو مصوبه 10 دی‌ماه 1399 هیأت وزیران در مورد تسویه قسمتیاز مانده بدهی دولت به بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران از محل سهام شرکت‌های بورسی به اطلاع سهامداران می‌رساند طبق توافق صورت گرفته مقرر شده معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال از سهام متعلق به دولت در شرکت‌های مندرج در جدول پیوست به صورت یک سوم نقد و دو سوم از محل تهاتر مطالبات بانک از دولت به این بانک منتقل شد. تا پایان سال مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از بابت حصه نقدی معامله به حساب دولت در چهار مرحله واریز شده و فرایند انتقال مالکیت سهام معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.

متن کامل این مصوبه را می‌توانید از اینجا +  واگذاری سهام به وبملت  + دریافت کنید.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: