فرابورس مجوز تامین مالی جمعی ققنوس را صادر کرد

فرابورس مجوز تامین مالی جمعی ققنوس را صادر کرد
کدخبر : 541558

شرکت ققنوس از میزبانان شبکه ققنوس، اولین و بزرگ‌ترین زیرساخت دفترکل توزیع‌شده در ایران، مجوز پلتفرم تامین مالی جمعی را از فرابورس دریافت کرد و به‌زودی اولین طرح تامین مالی در سکوی تامین مالی ققنوس به‌عنوان بستر امن و شفاف تامین مالی کسب‌و‌کارهای نوپا در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد ، شرکت ققنوس (فناوری‌های اطلاعاتی مالی توزیع شده یکتا ققنوس پارس)، یکی از میزبانان شبکه ققنوس به صورت رسمی با تایید کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی توانست تا مجوز تامین مالی جمعی را از شرکت فرابورس دریافت کند؛ سکوی تامین مالی جمعی ققنوس مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده راهکاری امن و شفاف در راستای کاهش ریسک سرمایه‌گذاران و افزایش جذابیت فرآیند تامین مالی برای متقاضایان است. این محصول که مبتنی بر قوانین و مقررات تامین مالی جمعی در کشور فعالیت دارد، بستری امن و شفاف را برای تامین مالی کسب‌و‌کارهای نوپا و اجرایی سازی ایده‌های جدید ایجاد کرده است.

 

baner farabors

 

بازیگران سامانه تامین مالی جمعی ققنوس را متقضایان جذب سرمایه، تأمین کنندگان سکوی ققنوس (سرمایه گذاران) و شرکای راهبردی (سرمایه‌گذاران خطرپذیر) تشکیل می‌دهند؛ در سامانه تامین مالی جمعی ققنوس، ابتدا متقاضی به پلتفرم مراجعه کرده و توسط شریک راهبردی طرف قرارداد سکو مورد ارزیابی و ارزش‌گذاری قرار می‌گیرد. سپس در صورت حصول توافق میان متقاضی و شریک راهبردی، طرح به سکو تامین مالی ققنوس منتقل می‌شود. در این وضعیت، برای طرح گواهی مشارکت صادرشده و به تأمین کنندگان (سرمایه گذاران) عرضه می‌شود که سرمایه‌گذاران دارای کد سجام می‌توانند گواهی مشارکت را خریداری کنند.

 

 

در این پلتفرم، شریک تجاری با تعهد پوشش جذب به متقاضی اطمینان می‌دهد که در صورت عدم تکمیل بودجه موردنیاز طرح در سکو، الباقی توسط وی تأمین خواهد شد و به مشارکت‌کنندگان اطمینان می‌دهد که در پایان دوره  اعلامی برای گواهی مشارکت، اصل سرمایه همراه با سود به حساب سجامی آن‌ها واریز می‌شود.

 

 

از مزیت‌های پلتفرم تامین مالی جمعی ققنوس برای سرمایه‌گذاران می‌توان به کاهش ریسک با ارزش‌گذاری اولیه توسط شریک راهبردی ققنوس، نظارت بر طرح و اخذ تصمیم‌های بهینه  توسط یک سرمایه‌گذار هوشمند و قابلیت دسترسی سریع و آسان از طریق اپلیکیشن کیف توکن ققنوس اشاره داشت.

 

 

پلتفرم تامین مالی جمعی ققنوس برای متقاضیان جذب سرمایه ویژگی‌هایی از جمله اطمینان از موفقیت پروژه تامین مالی (پوشش جذب توسط شریک راهبردی)، همراهی سرمایه‌گذار هوشمند برای بهبود عملکرد طرح، استفاده از ظرفیت بیش از ۴۰ هزار کاربر فعال ققنوس و تبدیل مشارکت‌کننده در طرح به نخستین مشتریان وفادار اشاره داشت. همچنین این پلتفرم قابلیت‌های مهمی شامل توزیع ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش بازدهی منابع را برای شرکای راهبردی (شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر) دارد.

لازم به ذکر است، به‌زودی و همزمان با رونمایی سامانه تامین مالی جمعی ققنوس، اولین طرح سکو تامین مالی جمعی ققنوس رونمایی خواهد شد که در مدت یک‌ماهه عرضه اولیه، کاربران اپلیکیشن کیف توکن ققنوس، پلتفرم هوشمند مدیریت دارایی دیجیتال، می‌توانند گواهی مشارکت این طرح در زمینه محصولات و خدمات فناوری زنجیره‌بلوک را خریداری کنند؛ به‌منظور دسترسی به خدمات سامانه تامین مالی جمعی ققنوس، نسخه ۱.۸ کیف توکن ققنوس را از آدرس kuknos.ir/walletdownload نصب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: