ماجرای اظهار نظر عضو شورایعالی بورس:

فعالان بازار سرمایه به فکر تامین منافع کوتاه مدت خودشان هستند؟!

فعالان بازار سرمایه به فکر تامین منافع کوتاه مدت خودشان هستند؟!
کدخبر : 542418

به گزارش شما و اقتصاد: عضو شورای عالی بورس گفت: اظهارنظری که اخیرا در فضای مجازی به نقل از بنده منتشر شده کاملا اشتباه است و صحبت‌های بنده به درستی انعکاس نیافته است.

به گزارش شما  و اقتصاد: سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس درباره شایعات پیچیده شده در فضای مجازی مبنی بر آنکه سهامداران فقط به فکر منافع کوتاه مدت خود هستند و توجهی به بحث اقتصاد کشور ندارند، اظهار کرد: این اظهار نظری که اخیرا در فضای مجازی توسط بعضی از اشخاص  به نقل از بنده منتشر شده، کاملا اشتباه است، چرا که صحبت‌های بنده به درستی انعکاس نیافته و سبب انتشار  شایعاتی شده است.

عضو شورای عالی بورس  بیان کرد: بنده دو مسئله را در جلسه امروز بانک مرکزی مطرح کردم که در گام نخست می‌توان به مسئله مالیات ناشی از اختلاف نرخ‌های متفاوت ارزی که مشکلاتی را برای بانک‌ها به دنبال داشته اشاره کرد. از نظر اهالی بازار سرمایه این مالیات اخذ شده از بانک‌ها به سبب اختلافی که بین نرخ تسعیر ارز با نرخ نیما وجود دارد ناعادلانه است، اما ناگفته نماند که مطابق جمع بندی صورت گرفته از نتیجه این جلسه قرار شد که این موضوع توسط بانک مرکزی و کانون نهاد‌های سرمایه گذاری (از طریق طرح موضوع در شورای عالی بورس) مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: امیدواریم پس از پیگیری، جزئیاتش در جلسه شورای عالی بورس؛ بتوانیم به جمع بندی برسیم و کلیات آن را به مراجع مربوط انتقال دهیم.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: دومین نکته‌ای که بنده در جلسه مطرح کردم  در خصوص محدویت‌هایی است که بانک مرکزی برای تامین سرمایه‌ها در جهت تشکیل صندوق سرمایه گذاری از انواع مختلف آن به وجود آورده است. همچنین خواهش کردم که آن‌ها را رفع کنند که طبق صحبت‌های صورت گرفته قرار شده بخشی از این موانع برداشته شود، اما مجددا این موضوع را از طریق کانون نهاد‌های سرمایه گذاری پیگیری خواهم کرد.

اسلامی بیدگلی در پایان تصریح کرد: یکی از سوالاتی که در این جلسه طرح شد در خصوص بحث واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار بود که رئیس بانک مرکزی گفت " مبلغ ۵۰ میلیون دلار در هفته‌ای که گذشت واریز شد و مابقی را هم پیگیر هستیم تا واریز شود".

گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: