با اعلام بورس کالای ایران:

آغاز معاملات قراردادهای آتی صندوق طلا از ۱۲ تیر

آغاز معاملات قراردادهای آتی صندوق طلا از 12 تیر
کدخبر : 543649

به گزارش شما و اقتصاد: بر اساس اعلام بورس کالای ایران معاملات قراردادهای آتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق پشتوانه طلای لوتوس از روز شنبه ۱۲ تیرماه آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ قابل معامله خواهد بود. ساعت آغاز معاملات این صندوق و تمامی نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه طلا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا نیز به ساعت ۱۰ صبح تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش شما و اقتصاد: قرارداد آتی (Futures Contract) در یک جمله «توافقی برای خرید یا فروش دارایی در زمان مشخصی در آینده و با قیمتی مشخص است». در واقع نوع دارایی و اندازه آن، زمان و مکان تحویل و قیمت آن معلوم است اما توافق در زمان حال صورت می‌گیرد.

قراردادهای آتی یکی از ابزارهای مدیریت ریسک مرسوم در جهان است که از جمله‌ مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به مدیریت ریسک نوسانات قیمت دارایی، امکان برنامه‌ریزی بلندمدت، افزایش توان معاملاتی افراد، استاندارد بودن قرارداد و تضمین معاملات و کمیت و کیفیت تحویل اشاره کرد.

بورس کالا در قراردادهای آتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا، امکان تحویل واحدهای این صندوق را در سررسید با قیمت از قبل مشخص شده بین خریدار و فروشنده فراهم می‌کند و خریدار و فروشنده مانند سایر قراردادهای آتی با تودیع وجه تضمین (و نه پرداخت کل ارزش قرارداد)، با قیمت‌های پیشنهادی خود وارد معامله شده و مبادلات قراردادهای آتی را انجام می‌دهند.

مدارک لازم برای اخذ کد معاملاتی آتی کالا

برای گرفتن کد آتی باید هنگام مراجعه حضوری به شعب کارگزاری مفید، شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشید. پیش‌نیاز گرفتن کد آتی، داشتن کد بورسی و حداقل سن ۱۸ سال تمام است. پس از انجام ثبت نام و تکمیل مدارک مورد نیاز، اطلاعات شما به بورس کالا ارسال می‌شود و پس از تایید کد معاملاتی برای شما صادر می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.emofid.com/ati





روابط عمومی کارگزاری مفید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: