اختصاصی شما و اقتصاد/

خیز برخی از گروه های صنعتی در بازار سرمایه/بازار بورس از ابهام تا اقبال

خیز برخی از گروه های صنعتی در بازار سرمایه/بازار بورس از ابهام تا اقبال
کدخبر : 548749

این روزها ابهام در بازار به سطوح حداکثری رسیده و با فستیوالی از نگرانی‌ها از تحولات بازارهای جهانی مواجه است.

به گزارش شما و اقتصاد: این روزها ابهام در بازار به سطوح حداکثری رسیده و با فستیوالی از نگرانی‌ها از تحولات بازارهای جهانی مواجه است برهمین اساس چالش‌های قطعی گاز، بودجه سال آتی دولت، تحولات سیاسی، ارز، قیمت‌گذاری دستوری، کسری بودجه سال جاری، فروش اوراق دولتی و ... ازجمله نقاط مبهم برای آینده بازار سرمایه است و همین ابهامات موجب شده تا معامله‌گران بیش از آنکه میل به خرید سهام در سطوح ارزنده نشان دهند، نقش بیننده را ایفا کنند و بعضا شاهد خروج نقدینگی باشیم. 

طبیعتا همه این چالش‌ها در کوتاه‌مدت حل نخواهد شد. برخی از این ابهامات احتمالا تا پایان فصل پائیز روشن و یا حل و فصل می‌شود و برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد و البته از بد حادثه هم هیچ خبری از حمایت‌های دولتمردان و یا سازمان بورس برای ابهام‌زدایی نیست و در نتیجه ی این رویداد، حجم و ارزش معاملات در حال آب رفتن است و خبری از ورود نقدینگی تازه ‌نفس نیست. 

البته موارد اعلام شده صرفا یک روی سکه است و روی دیگر سکه را هم باید دید. رسیدن P/E – forward بازار به سطوح کمتر از ۷ واحدی، شرایط خوب تکنیکی در بسیاری از نمادها، فروش خوب ماهانه در بسیاری از شرکت‌ها، تورم سنگین در اقتصاد کشور، زمزمه‌هایی درخصوص نرخ تسعیر ارز بیش از ۲۰ هزار تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ و با فروش احتمالی بخشی از سهام دولتی نشان می‌دهد، اگر برخی از ابهامات برطرف گردد، فنر فشرده بازار رها شده و بسیاری از نمادها، پتانسیل نفس کشیدن و تغییر مسیر دارند.

از نظر تکنیکی مهمترین سطح حمایتی شاخص کل، محدوده ۱٫۳ میلیون واحد است برهمین اساس انتظار می رود در حرکت پیش روی بازار صنایعی نظیر خودروسازی، بانکداری، غذایی و برخی از سهم ها در دو گروه تجهیزاتی و داروسازی بیش از سایر صنایع مورد توجه باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: