عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توثیق سهام عدالت، شفافیت و اعتماد به بورس را افزایش می‌دهد

توثیق سهام عدالت، شفافیت و اعتماد به بورس را افزایش می‌دهد
کدخبر : 557339

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توثیق سهام عدالت علاوه بر اینکه شفافیت را افزایش می‌دهد، اعتماد از دست رفته به بورس را بازخواهد گرداند.

به گزارش شما و اقتصاد: لطف‌الله سیاهکلی با اشاره به اهمیت سهام عدالت و تاثیر آن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: بورس آینه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و به عبارت بهتر ویترین اقتصاد یک نظام و یک ملت به شمار می رود لذا باید بورس را در ریلی قرار داد که هر فعالیتی در آن در راستای توسعه اقتصادی و رونق اقتصادی باشد و به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کمک کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سال‌های گذشته به دلیل تصمیمات نادرست اعتماد مردم به بورس کمرنگ شده است، اظهار داشت: بورس نیازمند اعتماد است و این اعتماد که به دلیل همین تصمیمات نادرست از دست رفته است به راحتی باز نمی گردد و بازگرداندن اعتماد از دست رفته بورس نیازمند تصمیمات زیرساختی و اصلاحات اساسی است.

وی افزود: به باور من یکی از اقدامات خوبی که سال های گذشته برای افزایش رونق بورس و عمق بخشی به این بازار انجام شده است موضوع سهام عدالت است. سهام عدالت اعتماد را به بورس افزایش داد و با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش واگذاری های سهام در قالب عرضه اولیه می‌توان رونق را بازار بورس افزایش داد و سوی دیگر با تشویق مردم به عدم فروش سهام عدالت و دلگرم کردن آنها به این سهام می‌توان بورس را رونق بخشید و همچنین از دیگر اقدامات مهم برای بهبود شرایط بورس اقدام بانک‌ها در راستای توثیق سهام عدالت است.

سیاهکلی اظهار داشت: با توثیق سهام عدالت و عدم نیاز دریافت کنندگان وام خرد به تضامین سختگیرانه می‌توان نسبت به افزایش ارزش سهام عدالت و عمق بخشی بازار بورس اقدامات جدی را انجام داد. مردم نباید برای وام های خرد ضامن ارائه دهند، بلکه با همین سهام عدالت باید بتوانند کارت‌های اعتباری و یا وام خود دریافت کنند، لذا دولت سیزدهم باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد و بانک ها را مجاب به انجام آن کند.

برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: