استراتژی‌های صندوق سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه خلیج‌فارس تشریح شد

آغاز پذیره‌نویسی «نخل» در فرابورس از فردا

آغاز پذیره‌نویسی «نخل» در فرابورس از فردا
کدخبر : 560401

مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس ورود ابزارهای متنوع به بازار سرمایه را از مهم‌ترین اهداف این مجموعه دانست و گفت: قرار نیست با ابزارهای مشخص در بازار سرمایه درجا بزنیم و پذیره‌نویسی «نخل»، شروعی برای ورود ابزارهای جدید و متنوع از سمت تأمین سرمایه خلیج‌فارس به بازار سرمایه است.

جواد عشقی نژاد مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با‌ درآمد ثابت خلیج‌فارس در نماد «نخل» با اشاره به اینکه این پذیره‌نویسی از فردا ۲۱ تیرماه به مدت ۳ روز کاری انجام خواهد شد، گفت: این صندوق که مدیر آن تأمین سرمایه خلیج‌فارس است، از نوع با درآمد ثابت بوده و پرداخت سود در میان‌دوره از نوع الف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سقف اولیه صندوق، هزار میلیارد تومان است، گفت: با توجه به ‌پیش‌بینی استقبال از پذیره‌نویسی در آینده نزدیک این رقم افزایش خواهد داشت.

افزایش سقف صندوق در آینده نزدیک

وی به استراتژی‌های «نخل» اشاره کرد و گفت: بر اساس استراتژی این صندوق قرار نیست سهمی از بازار گرفته شود بلکه قرار است سهمی به بازار اضافه شود.

وی با تأکید بر اینکه این صندوق برای تأمین مالی پروژه‌ها وارد بازار شده، گفت: با این هدف پیش‌بینی می‌شود صندوق نخل در آینده نزدیک ارزش بالایی را تجربه کند و در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

عشقی نژاد هدف صندوق نخل را شناسایی حداکثر سود برای سرمایه‌گذاران و پیاده‌سازی استانداردها دانست و گفت: وجه تمایز این صندوق، استراتژی آن است. با این صندوق قرار است بخش دیگری از صنعت کشور را به بازار سرمایه ارتباط دهیم که علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده برای صنعت، در توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه نیز اثرگذار است.

مدیرعامل تأمین سرمایه خلیج‌فارس درباره ریسک‌های این صندوق گفت: یکی از بااهمیت‌ترین ریسک‌ها، موضوع ریسک نکول اوراق بهادار یا نوسان بازده هست که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود چنین ریسک‌هایی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه صندوق با درآمد ثابت با نماد نخل از فردا، 21 تیرماه، به مدت سه روز پذیره‌نویسی خواهد داشت، گفت: نقطه‌ضعف این صندوق سقف هزارمیلیاردی آن است که پیش‌بینی می‌شود سریع پر شود و برنامه بعدی افزایش سقف خواهد بود.

ورود ابزارهای جدید و متنوع به بازار سرمایه

وی با تأکید بر اینکه تأمین سرمایه خلیج‌فارس قطعا ابزارهای متنوعی را به بازار ارائه خواهد کرد، گفت: مجموعه تأمین سرمایه خلیج‌فارس، اولین تأمین سرمایه تخصصی بازار سرمایه بوده و در تلاش است بهترین محصولات با بازده‌های مختلف و با توجه به ریسک‌های صنعت را به بازار معرفی کند.

وی ابزارهای موردنظر این مجموعه را بسیار جذاب دانست و گفت: در تأمین سرمایه خلیج‌فارس قرار نیست در یک جای ثابت با یک سری ابزارهای مشخص درجا بزنیم، هدف ما ابزارهای متنوع با انتفاع برای سرمایه‌گذاران و تأمین سرمایه خواهد بود.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: