عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد؛

ضرورت توثیق سهام عدالت برای وام‌های خرد/ با بانک‌های متخلف برخورد شود

ضرورت توثیق سهام عدالت برای وام‌های خرد/ با بانک‌های متخلف برخورد شود
کدخبر : 562009

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: سهام عدالت ارزش این را دارد که با توثیقش بتوان وام‌های خرد و جزئی دریافت کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصمیم مجلس برای شناسایی بازماندگان سهام عدالت تصمیم خوب و منطقی است و به هر حال حق هر ایرانی است که بتواند از سهام عدالت برخوردار باشد و آن زمان هم که عده‌ای برای این سهام نام نویسی نکرده‌اند از ارزش و آینده سبد سهام عدالت با خبر نبوده‌اند.

وی افزود: قطعاً بورس شرایطش تغییر خواهد کرد و آنهایی که نگاه بلندمدت به بورس دارند از این بازار سود خواهند برد و ارزش امروز سهام عدالت گویای این واقعیت مهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توثیق سهام عدالت گفت: این طرح از دولت قبل مطرح شده و طرح خوبی است اما بنا به دلایل مختلف برخی بانک‌ها از توثیق سهام عدالت برای دریافت وام‌های خرد و اندک سر باز می زنند که من معتقدم باید ورود جدی به این قضیه داشت و با بانک‌های خاطی برخورد جدی کرد اما به طور کلی سهام عدالت ارزش این را دارد که با توثیقش بتوان وام های خرد و جزئی دریافت کرد.

سیاهکلی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش تسهیلات آنلاین بانکی در شفافیت و تامین زنجیره مالی گفت: تسهیلات آنلاین و خدمات آنلاین بانکی در تامین زنجیره مالی اثرگذار هستند و یکی از راه هایی است که می‌توان از این طریق به بهبود فرآیند کسب و کار کمک کرد.

وی عنوان داشت: تسهیلات آنلاین در زمره دولت الکترونیک قابل تعریف است و هرچقدر دولت الکترونیک تقویت شود، شفافیت در اقتصاد و خدمات بانکی گسترش پیدا خواهد کرد. به باور من باید امروز خدمات بانکداری به صورت کاملاً الکترونیک انجام شود تا از این طریق در وقت و زمان مردم صرفه جویی شود و در هم در کاهش هزینه ها و از سوی دیگر شفافیت و کاهش هزینه نیروی انسانی را به دنبال خواهد داشت.


 ابتکار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: