دستیابی به رشد اقتصادی غیرتورمی با بهره‌گیری از تامین مالی زنجیره تولید

دستیابی به رشد اقتصادی غیرتورمی با بهره‌گیری از تامین مالی زنجیره تولید
کدخبر : 569922

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح تامین مالی زنجیره در صورت فراهم بودن تمامی زیرساخت‌ها می‌تواند ضمن کمک به بخش تولید رشد اقتصادی را بدون بروز تورم رقم بزند.

به گزارش شما و اقتصاد: فتح‌الله توسلی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها در حوزه مصارف تسهیلات اعطایی، گفت: متاسفانه در حال حاضر تسهیلات در جای خود هزینه نمی‌شود که این به بخش تولید ضربات مهلکی وارد آورده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ارایه تسهیلات در بستر آنلاین جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود، افزود: مهم‌ترین دستاورد اعطایی تسهیلات با این روش مشخص بودن محل هزینه‌کرد آن و جلوگیری از هرز رفت منابع است.

وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات در بستر آنلاین نیازمند تجهیز زیرساخت‌ها در این حوزه است، تصریح کرد: با محقق شدن این مهم جلوی بسیاری از ضد و بندها و مفاسد اقتصادی نیز با توجه به شفاف بودن تمامی فرآیندها گرفته خواهد شد.

توسلی در پاسخ به این سوال که آیا طرح تامین زنجیره تولید می‌توان کمک‌حال اقتصاد کشور باشد، گفت: با فرض مهیا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز باید بگوییم این طرح ضمن جلوگیری از ایجاد تورم در جامعه می‌تواند به تولید بیشتر در جامعه کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طرح تامین مالی زنجیره تولید می‌تواند گره بخش تولید در حوزه منابع را باز کرده و به نوعی عمل به فرامین رهبری در حوزه اقتصادی باشد، افزود: این طرح می‌تواند در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، تولید لوازم خانگی و غیره کمک خال تولید کننده در حوزه تامین منابع بدون گردش پول و در نتیجه تورم ناشی از آن باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از طرح تامین مالی زنجیره باید در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رشد اقتصادی صورت بگیرد، گفت: دولت باید زیرساخت‌ها وپیش فرض های مورد نیاز آن را فراهم کند.

 

 

صدای بورس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: