مدیرعامل بورس تهران:

بازنده‌های آینده بازار سرمایه، تصمیم‌ گیرنده های عجول خواهند بود

بازنده‌های آینده بازار سرمایه، تصمیم‌ گیرنده های عجول خواهند بود
کدخبر : 579042

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، با اشاره به تاثیر و تدوام سفرهای استانی در شناسایی شرکت‌های اشتغالزا در جهت افزایش تولید ناخالص ملی کشور، رفتارهای هیجانی را عامل ریزش‌های مقطعی بازار سرمایه دانست و گفت: بازنده‌های اصلی بورس کسانی خواهند بود که عجولانه در خرید و فروش سهم تصمیم می‌گیرند.

به گزارش شما و اقتصاد: محمود گودرزی درباره ریزش‌های اخیر بورس منطقه‌ای گفت: واقعیت این است که در سال‌های گذشته بورس‌های منطقه‌ای نتوانستند رسالت بازار سرمایه را به درستی انجام بدهند. اما از یکسال گذشته ایده سفرهای استانی توسط بورس تهران مطرح شد. سفرهای استانی با حضور مدیران بازار سرمایه تنها با رویکرد تامین پروژه‌های ملی انجام نمی‌گیرد، بلکه هدف اصلی شناسایی بنگاه ها و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و دانش‌بنیان و یا شرکت‌هایی که با تامین مالی مختصر می‌توانند اشتغالزایی را در جهت افزایش تولید ناخالص ملی کشور انجام بدهند.

وی افزود: زمستان سال گذشته در سفرهای استانی و بازدید از کرمانشاه از شرکتی به نام سوخت سبز زاگرس که بیواتانول محصول متناسب با محیط زیست را در جهت کاهش آلایندگی و پاکی هوا تولید می‌کند، بازدید شد که دیروز در هیئت پذیرش بورس تهران مصوب شد که تامین مالی این شرکت پس از تایید نهایی سازمان بورس از طریق بازار سرمایه به انجام برسد. 

گودرزی با تاکید بر تدوام سفرهای استانی با رویکرد فوق و با هدف شناسایی شرکت‌های اشتغالزا در مسیر توسعه اقتصادی، تصریح کرد: این رویکرد در آینده نزدیک در استان‌های سمنان، یزد، مشهد و سایر استان‌ها از طرف ما دنبال خواهد شد، چرا که معتقدیم برای شناسایی و دریافت برنامه‌های تولیدی و اشتغالزا باید به استان‌ها سفر کنیم. تامین سرمایه‌هایی هم که وظیفه اصلی‌شان تامین مالی طرح ها و پروژه‌ها می‌باشد، می‌توانند این طرح‌ها را متناسب با طرح‌های توجیهی که دارند برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

مدیرعامل بورس تهران اخبار منتشره درباره اینکه عرضه‌های اولیه عامل ریزش بازار بورس شده است را رد کرد و گفت: با بزرگ شدن بازار سرمایه و روند رو به بالای ارزش معاملات که از ابتدای اسفندماه گذشته آغاز شد به یک میانگین بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. عرضه های اولیه نقش حمایتی در جذب سرمایه‌های خرد را ایفا می‌کند. در هر بازاری چه صعودی و چه نزولی، معامله‌گران براساس تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال اقدام به شناسایی سود می‌کنند، اگر واقعیت را بخواهیم از نظر منطقی و بنیادی اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است که بازار بورس بخواهد برگشت عمل نشان بدهد.

وی با اشاره به رفتارهای هیجانی در بازار سهام در توصیه به افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بازنده‌های آینده این بازار کسانی خواهند بود که به صورت عجولانه در خرید و فروش تصمیم‌گیری می‌کنند. فعالان و متولیان بازار سرمایه معتقدند که با تدوام روند پذیرش عام پروژه و عرضه اولیه‌ای که در بورس و فرابورس انجام می‌گیرد، این بازار ان‌شاءالله به ثبات خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: