مدیر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه تجارت‌نو پاسخ می‌دهد:

چرا اقبال مردم برای خرید بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری کمتر است؟

چرا اقبال مردم برای خرید بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری کمتر است؟
کدخبر : 535235

رشد بیمه های زندگی در بازار داخلی با موانع مختلفی مواجه است. برخی از آنها را می‌توان اقتضای زمانه دانست اما بخش دیگر آن برمی‌گردد به عدم توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی؛ ضعف بیمه‌های پایه وکاهش پوشش‌های خدماتی یکی از نگرانی های عمده بیمه گذاران به ویژه برای سالهای بازنشستگی است. با اینکه بیمه های عمر می‌توانند به خوبی این نگرانی ها را رفع کنند، اما چرا اقبال عمومی به این نوع بیمه ها همچنان از انتظارات کارشناسان این صنعت عقب تر است.

جواد کاوسی‌راد+بیمه+تجارت+نو+شماواقتصاد

پاسخ جواد کاوسی‌راد، مدیر بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو به این پرسش اینگونه است که؛

رشد بیمه های زندگی در بازار داخلی با موانع مختلفی مواجه است. برخی از آن‌ها را می‌توان اقتضای زمانه دانست اما بخش دیگر آن برمی‌گردد به عدم توسعه فرهنگ بیمه زندگی در جامعه. به نظر می‌رسد رسانه‌ها، عوامل فروش و دیگر نهادهایی که باید نقش آفرینی می‌کردند به اندازه کافی در این حوزه فرهنگ بیمه‌ای به خصوص بیمه‌های زندگی را به مردم انتقال نداده‌اند.

البته به جز مقوله فرهنگ سازی عوامل اقتصادی و اجتماعی هم بی تاثیر نبوده اند. به طور مثال، طی دهه اخیر یا حتی پیش‌تر با نرخ های تورم دو رقمی در ساختار اقتصادی کشور مواجه بوده ایم. شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا اندازه ای اقبال مردم به خرید بیمه زندگی کمترشود. به جای آنکه با خرید بیمه های زندگی، تدبیر و آینده نگری را مد نظر قرار دهند، به رفع نیازهای اساسی و روزمره خودشان مشغول هستند.

به گفته کاوسی راد، بیمه‌های زندگی تنوع زیادی داشته و در شرکت های بیمه‌ای رشته‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد. اما به صورت کلی بیمه زندگی دو دسته افراد را دربر می‌گیرد. نخست کسانی که مایل هستند از خدمات بیمه‌ای برای مقابله با خطرات آینده و پیشامدهای ناگوار برای خانواده و یا بازماندگان استفاده کنند، این گروه می‌توانند از پوشش‌های بیمه ای بهره‌مند شوند و این سوق علاقه به سمت خرید خدمات بیشتر باعث می‌شود که هزینه کمتری بپردازند. اما گروه دوم افرادی هستند که تمایل به بیمه های عمر جهت سرمایه گذاری دارند. این گروه با توجه به شرایط درآمدی خود مبلغی برای حق بیمه‌ می‌پردازند که بعد از گذشت چندین سال، مطمئنا نتیجه مطلوبی از این سرمایه‌گذاری عایدشان خواهدشد.

مدیربیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو تصریح کرد، رسالت اصلی این بیمه نامه ارائه خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای است. اما در سال‌های گذشته این بخش کمرنگ تر به جامعه معرفی و در مقابل بیشتر حوزه سرمایه‌گذاری آن برجسته شده، از این رو خدمات بیمه زندگی را مردم بیشتر با حوزه سرمایه گذاری می‌شناسند. هرچند در طرح جامع بیمه زندگی عنوانی از سرمایه گذاری نیست، ولی اغلب در کشور به نام عمر و سرمایه گذاری شناخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: